Biopremiär av "Snabba Cash"

Datum: 2010-01-18 Tid: 22:20:36

Vilken underbar natt...så här gott var det länge sen jag sov. Har verkligen sovit som en stock hela natten, rätt gott att jobba och bli så där toktrött.
Jag låg kvar i sängen och drog mig länge länge medans Magnus drog i väg och tränade osv.
När han kom hem så gjorde jag lite nytta, har satt ut lite annonser på blocket att jag söker en lokal/rum att hyra, samt att jag ska sälja den dåliga blekningslampan (ska köpa en ny), hört av mig till olika kurshållare samt skolor för att utbilda mig i vår. Hoppas att de flesta blir av i feb och mars så att jag kan köra igång på riktigt snart. Jobba mig uppåt, ett steg närmare mitt livs dröm och ett av mina mål i livet. Och jag kommer att klara det, det vet jag.

Tog sedan en sväng till Skärholmens C och strosade omkring, men nu när det mest är REA så hittar man ju aldrig någonting. Och det som har kommit in nytt för i vår är färger i beigt och grisrosa/puderrosa, menlösa och trista färger tycker jag. Allt känns så mesigt och romantiskt i modet just nu...och det gillar inte jag. Jag är ju lite hårdare =)
Käkade middag hos libaneserna som vanligt, och de blir alltid lika glada varje gång de ser oss. Det blev kyckling och bulgur med vitlökscremé mm...mmmm så gott! Yammmiii...det var länge sen!

Klockan 17.45 var det dags för biopremiär av filmen "Snabba Cash", efter att ha läst boken och sett alla andra filmer med snygga Joel Kinnaman så hade jag rätt höga förväntningar.
En stor påse godis från Kvantum (där de har bästa godiset i Sthlm, men hade hellre köpt godis på Rattugglan utanför Mariestad el från Sigges i Skövde, ingen slår dem i godis). Sen blev det en stor läsk och biopopcorn,d et bästa!

Biografen var fullsatt och som tur var så hade vi bokat biljetterna en vecka i förväg, samma dag som de släpptes så vi hade grymma platser, i mitten/mitten med hur mycket bensträckarutrymme som helst ;) himla skönt!
Filmen var som jag trodde väligt bra och mycket spännande, sen går det ju aldrig jämföra film och bok eftersom de oftast tar bort och klipper bort en massa från boken för att filmen inte ska bli för lång.

Om filmen:

Så tyckte jag:
Kanske har det varit lite för stor uppståndelse om filmen, den är inte bättre än någon utav Johan Falk filmerna. Men absolut en grym svensk film. Bra skådespeleri, kan det bli annat när Joel Kinnaman är med eller?
Miljön, musiken och stämningen var klockrent, dock känns det som att det saknas en hel del från boken.
Undrar om de kommer att göra film på "aldrig fucka upp" och "Gängkrig 145", de kommer att bli tufft att hålla samma mått.
Se den här!

+++++

Tänk om Magnus hade kommit hem lite tidigare i veckan då hade jag och han kunnat gått på mingel vip fest med alla skådisar från filmen. Det bjöds på bubbel och snittar mm....plus att vi fått träffat Joel Kinnaman ;) wowwow!
Men det kommer väl fler inbjudningar och chanser till sånt, det dimper ju ner en del sånt i lådan då och då.

När vi kom hem så åt vi upp resten av godiset framför tv´n "Let´s Dance".
Sedan var det godnatt och sussa som gällde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback