Bakis idag

Datum: 2010-01-02 Tid: 19:15:31




Gissa om det märks att man börjar bli gammal samt att man inte dricker så ofta nu för tiden. Det behövs inte mycket för att jag ska ligga däckad dagen efter. Magnus vaknade kl 10.30 av att han var hungrig så jag följde med honom ner och käkade frukost men kände mig fortfarande väligt trött, seg och lite lätt illamående så jag gick upp och la mig igen. Och det tog inte lång tid så somnade jag igen och sov i över 2 tim, så skönt och välbehövligt kan jag lova.

Sen bar det i väg till "Sigges" mitt favvoställe i Skövde, de har så mycket och gott godis. Köpte nästan 1 kg och hyrde 2 filmer...nu här kvällen räddad! =)
Jag hade planerat att jag skulle äta pizza idag men eftersom Magnus mamma stått och lagat mat så kunde jag ju inta tacka nej. Så i stället blev det en mycket god och trevlig maträtt bestående av köttfärs, vitkål, purjolök, balsamico, soja, råsocker mm och till det serverades pressad potatis och lingonsylt...åh vad gott det var! Det här ska jag prova att göra själv någon dag, bara nyttigt och gott!
Till efterrätt hade de gratinerat Ingrid Marie äpplen med hackade nötter och sirap och till det åt man vaniljglass, även det var hur gott som helst. Undrar hur många kg jag kommer att gå upp nu i jul/nyår´s tider???



Sedan väntade soffan och 2 filmer, samt "Olycksfågeln" av Camilla Läckberg på svt1 kl 21.00 (första delen) och så min stora påse med godis och julmust.
Magnus som inte sovit många timmar han var så trött och ville sova vid 22.30 så då kröp vi ner i sängen och det tog itne lång tid innan min älskling sov. Själv så låg jag och vred på mig ett bra tag innan jag kunde somna, men jag hade ju som sagt sovit 2tim mitt på dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback