Diplomerad fransförlängare och vaxare idag

Datum: 2010-02-19 Tid: 20:18:34
Har inte sovit många timmar i natt...det blir alltid så när man ska upp så här tidigt när man inte är van. Klockan ringde 06.30....inte en ok tid att kliva upp tycker jag. Rädd för att sova över el inte bli väckt av klockan. Men det är bara att bita ihop, jag ska ju faktiskt gå på kurs idag.

Plockade upp Helena kvart i åtta, hon ska vara min modell idag när jag ska lära mig fransförlängning. Och vid halv elva kommer min andra modell Hanna som ska vara min modell när jag ska lära mig att vaxa.
Kursen gick jättebra, känner mig supernöjd med min insats. Helena verkade bli mycket nöjd med sina långa nya fransar och Hanna fick släta nyvaxade ben och inte gjorde det särskillt ont heller enligt henne. Nu längtar jag tills jag får börja jobba med detta...ser verkligen fram emot det.

Suddig bild men kolla in skillnaden, så snyggt!



Wow vilka frallor ;)



Vilken snygg blick ;)



Så till alla er som vill ha långa snygga fransar eller bli vaxad på överläppen, ögonbrynen, ryggen, benen el armhålan så säg bara till =) Ni vet ju att jag även jobbar med tandblekning så vill ni ha vita tänder så vet ni vem ni ska ringa ;)

Klockan 13.00 var jag klar och diplomerad fransförlängare och vaxare =) Åkte då hem till Bollnäs igen för att sedan åka hem till farbror Niklas och hans familj. Fira Niklas som fyllt 35 år och Julia som blir 8 år idag.
Först bjöds vi på en supergod smörgåstårta och efter det blev det en mumsig pinocciotårta. Jag och Helena åt även upp ungarnas "Tom & Jerry" kex. Snacka om nostalgi....de där kexen hade man alltid med sig när man skulle på utflykt och liknande.

Födelsedagsbarnet Julia (kusinen min) fyller 8 år!



Grymt god smörgåstårta =) smaskens!



Julia väntar på att få blåsa ut ljuset och sätta tänderna i den.....



Och där var det utblåst....



Mycket god Pinocciotårta....



Ikväll blir det bara Let´s Dance och softa i soffan tillsammans med min käre mor och far.
Min förkylning har bara blivit värre och värre, vaknade med halsont i morse...jag får alltid ont i halsen när jag åker upp till Bollnäs (klimatförändring) Nu har jag varit småkrasslig och hängig i flera veckor, vill inget hellre än att bli helt frisk och kry nu. Hur kan en förkylning hålla i sig så länge? I ca 3 veckor???



Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Linda, kul att du hittade mig så nu hittade jag ju även dig o din blogg, den skall jag kolla nogrannare på.

Vitare tänder??? jag vill ha :)

o Förresten det vart ingen sminkkurs med dig :(

2010-02-20 | 13:46:35
URL: http://lenapebbles.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hej!

Jag har funderat att vaxa armhålorna, men gör inte det grymt ont?

Lider ju av vaxning av bikinilinjen!!!

2010-02-20 | 21:02:16
URL: http://kikinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback