Underbara öronläkare

Datum: 2010-02-25 Tid: 20:29:47

Vaknade klockan åtta i morse, men när jag såg hur gott Magnus sov så tänkte jag att vi kunde sova en stund till. Nästa gång jag vaknade och tittade på klockan så var den tio. Shit vilka sömntutor vi är ;) men det är ju så mysigt och skönt.

Åkte in till stan vid lunch för ett besök hos "City Akuten" öronmottagning. Fick vänta i ca 30 min innan det vat min tur. Hamnade hos en underbar kvinnlig läkare (visste knappt att det fanns). Hon försökte läsa min remiss men eftersom den muppiga läkaren från Skärholmen skrev som en kratta så fick jag beskriva hur jag mådde osv i stället. Hon började med att titta i mitt öra och konstaderade att jag absolut inte hade något hål på trummhinnan. För den såg hon inte, för den var nämligen täckt av någonting annat. Så kan det gå när man försöker vara över renlig av sig. Inga mer tops för min del enligt henne, men det kommer jag aldrig kunna hålla. Hon menar att öronen rengör sig själva, att man inte bör använda topps. För då gör man som mig, skjuter det mer bakåt och då samlas det och blir en hård klump runt trummhinnan så ljudet inte kan studsa som det ska. Så det var ju inte konstigt att jag har haft kraftig nedsättning på hörseln på mitt vänstra öra. Men efter hennes rengöring av mitt öra, så var det som en helt nya värld öppnades. Jag kunde höra igen!

Det är ju inte första gången jag har problem med mina öron =) hihi....En gång så gick jag runt i säkert ett halv år med nedsatt hörsel. Och gissa vad läkaren hittade då? Bomullen från en tops! =) hahaha...Mmm det är jag det. Kalla mig toppsen! =)
Har hört att öronljus ska vara bra, kanske får prova det i framtiden....Hmmm!


Kommentarer
Postat av: therese w

öronljuset är grymt har testa det en ång skulle gärna göra det igen.Hoppas allt e bra med er och ha nu en toppen helg tillsammans med thomas & elina hälsa från oss massa kramar

2010-02-25 | 22:12:18
Postat av: Lena Pebbles

öronljus e helt klart skitbra, har kört det flera ggr även hos mina ungar, funkar skitbra ! testa.

när du gjort det så öppnar du själva "ljuset" (det som är kvar) så ser du allt det samlat upp o dragit ut, vidrigt .

kramis

2010-02-28 | 00:45:34
URL: http://lenapebbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback