Fix hemma och sedan filmmys

Datum: 2010-02-10 Tid: 23:05:02

Idag fick det bli en tur till Ikea igen, köpte den vita Malm byrån + en glasskiva till den (grå rök-färgad), en till hylla till bokhyllan som är överfull ;), lite förvaringslådor, klädförvaring mm. Åkte förbi Jula och köpte garderobsbelysning till källarförrådet (helt kolsvart där nere, scary). Sedan in en snabbis och handlade lite mat på Kvantum.



När vi kom hem så blev mitt mission att sätta ihop byrån medans Magnus skulle måla alla lister, spegelramen, trösklarna plus sätta upp en klädstång nere i förrådet där jag kan ha alla mina party/coctail-klänningar samt alla våra jackor.
Det gick rätt bra med byrån tills det kom till att sätta dit rullskenorna...då var mitt blodsocker så pass lågt att jag inte kunde tyda beskrivningen. Tur att man då har en händig pojkvän som visade hur det skulle gå till.

Efter några timmar till med stök och städ så fick det vara nog tyckte jag så jag lagade lite tacos till middag.
Tittade lite på bla Bygglov, shit vad sugen man blir att köpa en kåk när man ser hur fint de gör. Men någon gång ska det väl bli min tur också ;)
Tog ett bad och sedan tittade vi på filmen "Funny people".



Om filmen:
En garvad ståupp-komiker drabbas av en svår och dödlig sjukdom. Det gör att han börjar omvärdera sitt liv och de levnadsval han har gjort. Han vill få uppleva riktig vänskap och utföra en god handling. Han tar därför en yngre, kämpande komiker under sina vingars beskydd och låter honom bli hans personlige assistent.

Så tyckte jag:
En film med både hjärta och hjärna, lite väl långdragen. Helt klart en sevärd film. Ingen direkt Sandlerfilm.

+++


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback