En massa shopping till hemmet

Datum: 2010-12-03 Tid: 21:23:45
Vaknade första gången vid 07.00 av att de håller på att spränger och bygger utanför oss. Det ska bli bostadsrätter mitt emot våran lägenhet. Så all den fina "skogen", grönområdet som var där är nu borta =( Tråkigt....

Vid 10.00 så infann vi oss i Skärholmens C för att leta något till mig att ha på mig på lördagens julbord, men jag hittade verkligen ingenting! Så tråkigt! Men däremot så blev det lite saker till hemmet, ner till våran gillestuga som går i svart/vitt/ceriserosa....så det blev ceriserosa sammetskuddöverdrag, en ceriserosa vas mm.



Nästa stopp blev "Stalands möbler - Svenska hem", affären som jag älskar, där blev det lite saker från "Cult" (också ett favvo märke), det blir silver diskmedelspump till köket, samt en lila löpare till köksbordet.

Sedan var det dags för lunch och då fick det bli thaimat från Heron City, stekta nudlar med kyckling och grönsaker samt biff med bambuskott och champinjoner, mums =) Gissa om jag har saknat thaimaten där ifrån. Men nu kanske jag kommer att uppskatta den ännu mera då det inte kommer att bli lika ofta ;)

Vi tog också en sväng på Ikea där vi behövde 2 st Billy bokhyllor i vitt samt möbker till hallen. Det blir vita möbler till våran fondvägg som går i svart/grått i hallen, till skohyllan så ska jag sy en sittdyna där man kan sitta när man ska ta på sig skorna mm ;) hoppas att det kommer att bli så bra som jag har tänkt mig.

Sedan bar det av till Uppsala och till Bauhause där vi köpte svart matta som vi ska limma på våra vitmålade trappa. Skönt att gå på och så kanske man slipper lite av knarret från den också ;) Vi köpte även nya fönsterbrädor till sovrummet och en kökskran (Magnus lyckades övertala mig att byta från den jag ville ha till den han ville ha...ok tänkte jag med tanke på att jag valt det mesta till huset, så någon gång får väl även jag vika mig) hihi.....

Vi stannade även till på Chilli, den underbara inredningsaffären som har sååå mycket snyggt. Där var tanken att vi skulle köpa både sovrumslampa och barstolar, men ingenting fanns....tur att butiken även finns i Barkarby och i Skövde (och där fanns i allafall lampan). Där emot så hittade vi snygga väggspots som vi ska ha ovanför våra sängbord som nattbordslampa i svart och krom, mycket snygga....det kommer att bli så bra. Hittade så mycket mer där inne....bla en svart divan i sammet som vi har tittat på förr samt vita satsbord som vi fortfarande funderar på. Köpa eller inte, det är frågan =)


Så det blev en hel del shoppat på våran tripp....och hade inte Magnus varit med och sagt stopp så hade jag kunnat shoppat såååå mycket mera =) Jag är ju princess of shopping!

Klockan 20.30 så rullade vi in till huset och lämnade av allting som vi hade köpt sedan blev det raka spåret hem till mor och far som hade gjort i ordning fika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback