24 december JULAFTON

Datum: 2010-12-29 Tid: 13:21:17

Idag är det äntligen julafton, som jag har längtat. Vaknade vid 09.00 och då klev vi upp och åt lite julgröt till frukost innan vi fick besök av mormor och Harald. De kom förbi för att se hur vi hade fått det och lämnade några julklappar. När de hade åkt så började jag och Magnus att fixa. Vi rullade och stekte köttbullar, jag bakade en saftig saffranskaka och gjorde kvällens efterrätt, en saffranspannacotta. Sedan var det dags att duka och göra fint innan det var dags att göra sig i ordning innan mamma, pappa och farbror Patrik skulle komma.







Den goda och underbart snygga saffranskakan....

 

En krämig och härligt saffransgul pannacotta bjöds det på till efterrätt....

 

Vi bjöd även på en hel del annat smått och gott.......





Tanken var att vi skulle äta vid 16.00, men alla var så hungriga så vi högg in på julbordet redan vid 15.30.
Och det fanns en massa gott att erbjuda =) Som vanligt så äter man alldeles för fort och blir tok för mätt på en gång. Så vi fick vänta med desserten och allt annat gott till kvällen.
Julafton var en mycket fridfull, lugn, skön och mysig med världens bästa och underbara familj. Älskar er så!
Satte oss sedan nere i vardagsrummet där jag tänt en massa ljus och gjort mysigt...där hade vi julklappsutdelning och bara myste resten av kvällen.
När mamma och pappa hade åkt hem så bäddade jag och älsklingen ner oss i soffan och tittade på film innan det var dags att sova.

Jag fick en massa fina och bra julklappar av både älsklingen, mamma, pappa och farbror Patrik, bla en massa böcker (Ett litet snedsprång av Denise Rudberg, kokboken "Halv åtta hos mig", "A piece of cake" av Leila Lindholm" och en "Muffinsreceptbok"), pengar, eltandborste, parfym, strumpor, en massa saker till hemmet, bla en ny kökskniv, en äggkokare, en vattenkokare, bodybutter, skönhetsatriklar mm.



Av mig fick Magnus en Adrian hammond kofta, täckbyxor som han kan ha när han skottar, deo från pacco Robaine 1 million, mysiga innetofflor, glas mm.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback