Sola med förkylning, helt ok!

Datum: 2010-08-04 Tid: 14:47:00

Tog en kortare promenad idag vid lunchtid, kände att jag behövde komma ut och få lite frisk luft även om jag fortfarande är sjuk. Läste även en notis om solning och förkylning, många har ju sagt att man inte ska sola när man är sjuk. Men efter att ha läst det här "I slutfasen av en förkylning är den risken mindre, då kan det till och med lätta en smula. Men det är främst värmen (infrarött) och inte UV-ljuset som påverkar situationen" så tog jag en sväng förbi solarieöarna och pressade i 20 min. Visste ni att 20 min i solariet motsvarar ca 4 tim på beachen (svensk sommar, avser mängden UV-A).
Jag känner mig så blek, äcklig och ful nu efter att ha varit sjuk i snart en vecka så lite bränna från solariumet när det regnar ute var inte helt fel. Kanske får bli 20 min imorgon igen också, solbrännan från solen håller ju på att försvinna och jag mår inte bra av att vara blek.



När jag kom hem så ringde jag Helena och snackade lite skit medans jag fick lite lättare lunch i magen.
Sedan så åkte bakförkläde på och jag satte igång att baka, bla choklad kolakakor, chokladmuffins med non stop samt sirapsbröd. Hoppas att Magnus ska bli lite glad när han vaknar då jag både bakat och gjort en lasagne till honom att ha med sig till jobbet ikväll. Shit vad huslig jag har blivit på äldre dagar, jag kommer att bli en riktigt bra "hemmafru" (bullmamma) när den dagen kommer. Jag tycker ju om att stå i köket och fixa med i.poden på högsta volym =)

Jaha vad ska jag hitta på nu då? Måste sysselsätta mig, hålla igång för att inte känna av förkylningen allt för mycket. Kanske ska jag snyggla till mina naglar? Lappa Magnus alla jeans? softa framför tv´n? lägga mig och vila breved Magnus?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback