Cellprovtagning

Datum: 2010-08-17 Tid: 13:24:02

Idag var det dags att ta cellprov igen, det har gått 3 år sedan sist. Tänk vad vi kvinnor får stå ut med, var tredje år fram tills man typ är 50 och sedan var 5 år tills man blir typ 60. Vad får männen göra då??? Ingenting! Vi ska gå igenom mens, få tuttar, blir gravid, föda barn, hamna i klimakteriet, ta cellprover, mammografi mm. Och det är säkert bara hälften av det som vi drabbas av.....
Det är ju inte särskillt trevligt att gå till gyn och krypa upp naken i gynstolen och bresa på benen för en främmande sköterska. Stackars sköterska säger jag bara och stackars mig som ligger där helt utlämnad. Tur att det går rätt snabbt att ta det där förbannade cellprovet, men sen ska man gå och vänta på svaret i mellan 6-8 veckor, vara nervös och orolig att det ska vara något fel.
Nu håller jag tummarna att jag är frisk som en nötkärna och att det kommer att dröja minst 3 år till tills jag behöver gå dit igen.

Efter att jag varit hos "Mamma Mia" på Söder så mötte jag upp Leo och hans dotter Leona, som är så söt så att man smälter.
Vi gick till "Koh Pan Yang" och käkade lunch och bara snackade skit. En trevlig lunch då jag fick chansen att träffa lilla, söta Leona.

Kom hem strax innan två, lagom tid att väcka Magnus som låg och sov. Packade och fixade lite och
strax efter 15-tiden så hade vi packat in allt i bilen och började våran bilresa ner till Skövde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback