Påskdagen

Datum: 2010-04-04 Tid: 17:06:58
Idag ville jag har sovmorgon, först vaknade vi kl 07.30 men då sa jag åt Magnus att vi skulle försöka somna om. Och det gjorde vi, vaknade halv tio nästa gång.
Fick besök av mormor på förmiddagen, satt och pratade en stund. Sedan gjorde vi oss i ordning och åkte och handlade mat med pappa medans mamma var hos en vännina och snackade skit. Magnus och jag åkte på Café Lilla K och tog en fika efteråt. Jag åt en chokladtårta/kladdkaka med grädde och Magnus åt en vaniljbulle. De har fått det så mysigt på Lilla K, mysig och soft inredning. Bästa fiket i stan!



 



När vi kom hem igen så var vi ensamma hemma, mamma var fortfarande hos sin vännina och pappa hade åkt och spelat med sitt band. Så då beslöt vi oss för att börja med påskmaten till kvällen, överraska mor ochfar lite så slipper de göra allt. Vi bakade en rulltårta med aprikossylt i som vi sedan ska serera med aprikoshalvor och grädde, vi rullade och stekta köttbullar, kokade ägg och gjorde ägghalvor och förberedde all potatis till både sillen och till janson´s. Inte mycket kvar för dem att göra nu.

  
  


De underbara ägghalvorna....

  

Jag sa det till Magnus idag att det märks att man har blivit äldre, man tycker att det är roligt att laga mat, baka, stå i köket och pyssla. När man var yngre så skulle det gå så fort så möjligt och nu älskar jag att laga mat och baka. Så en dröm jag har när vi bygger hus är att få ett stort och rymligt kök så att jag kan stå där i timmar varje dag och laga massor av mat mm. Ha bjudningar, fester mm. En dag skulle jag även kunna tänka mig att öppna en restaurang eller ett café för att det är så skoj. Men jag vill ju så mycket jag, hur ska jag hinna med allt? ;)


Kommentarer
Postat av: Annette

Jättefin(!!) bild på dig

2010-04-10 | 00:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback