Grymt träningspass idag

Datum: 2010-04-16 Tid: 15:20:32

Började dagen med ett grymt träningspass, svävade på moln på träningen. Det gick verkligen superbra, ökade i nästan alla övningar. Konditionen var underbar, det kändes hur lätt som helst att köra intervaller idag ;) Undrar varför? Hihi...Linda provade ett utav Magnus "dunderpiller", och jag kan lova att efter dagens träning så kommer jag aldrig kunna träna utan dem. Vilken skillnad, vilken energi, vilken styrka, helt underbara! Eftersom det spöregnade ute med en blandning av hagel så tog vi bilen till gymmet idag. Jag vill ju inte bli blöt eller förstöra mitt hår el min make up när jag ska träna.

När vi kom hem igen så var det dags att städa lite, vi får ju besök av mor och far idag. Bytte sängkläder, dammade, bytte ut lite höst/vinterprylar till vår/sommarprylar, dammsög, skurade golven mm. Medans Magnus gjorde ordning balkongen, ställde ut våra utemöbler så var det dags för mig att baka lite igen.

Idag fick det bli Morotsmuffin med glasyr, kokos toscakaka och kanelbullar.

  

Färdiga och sååå goda!



Kokos toscakaka:

200 g smör
4 ägg
5 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
1 dl kakao
3 dl mjöl

Blanda ihop alla produkter till en jämn och fin smet. Fyll en form och grädda i ugnen på 200 grader i 15 min.

Glasyr:
200 g kokos
1 dl ljus sirap
2 dl socker
1.5 dl grädde
75 g smör

Häll allt i en kastrull, rör om tills det blir en jämn smet. Låt sedan koka upp och sedan sjuda i ca 5 min.

När kakan är klar och uttagen, så brer du på glasyren och gräddar kakan i ytterligare 10 min tills den har fått en gyllenbrun färg.



Morotsmuffins:
4 ägg
4 dl socker
4 dl mjöl
1.5 tsk kanel
1 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
200 g smält smör
350 g finrivna morötter

Grädda i ugnen på ca 200 grader i ca 30 min tills de har fått en fin färg och inte är kladdiga invändigt. (prova med en sticka)

Glasyr:
125 g rumsvarmt smör
1 dl philadelfiaost 5%
3 dl florsocker
2 tsk vanilj socker

När muffinsen är klara och har svalnat så är det dags att bre på glasyren.
Sen är det redo för att ätas upp!
Njut bara njut!

 

Snart är mamma och pappa framme.
Så ikväll blir det bara familjemys, tacos till middag, kanske spela något sällskapspel "Alias" och kanske kolla någon bra film eller liknande.



Fick en vacker blomma av mormor, som passade mycket bra i köket =)

  

Fick även ett fint kort skickat till mig av mina svärföräldrar, mycket passande tycker jag ;)
So Pink!


Kommentarer
Postat av: helena

hahaha va rolig du är =) vill inte förstöra mitt hår och min make up =D hahah



hoppas ni får en mysig helg.. kramen

2010-04-16 | 15:27:06
URL: http://flowernena.blogg.se/
Postat av: therese w

Hej vännen! allt nyfiken vad dessa piller är för något skulle verkligen behöva:) ha en toppen helg kram

2010-04-17 | 11:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback