Finbesök från Malmö

Datum: 2010-04-25 Tid: 17:05:10

Hade gärna sovit länge, länge i morse men så blev det inte. Upp och hoppa redan klockan 09.00 en söndag. Vi skulle nämligen få besök av Johannes och hans fru Caroline från Malmö. De har varit i Sthlm över helgen och passar då på att svänga förbi oss på en förmiddagsfika. Så strax innan kl 11.00 så dök de upp. Vi bjöd på kaffe och en massa hembakat. Det var riktigt trevligt, vi pratade om allt mellan himmel och jord. Och snart så ska de få en liten bebis, en flicka ska det bli någon gång i augusti. Vi hade inte träffat Caroline tidigare, men hon var väldigt social, rolig och trevlig. Så jag hoppas att vi kommer att ses snart igen, men nästa gång blir nog i Malmö och det ser vi verkligen fram emot.

När de hade åkt vid ettiden så var det lucnhdags för mig och Magnus och eftersom det var rätt skönt väder ute så tog vi bilen till Cafe Baresso på Söder. Jag åt en ceasarsallad (ovanligt, NOT!) och Magnus åt en hälsaotallrik. Satt ute och käkade, det blåste tyvärr lite kallt men solen var varm när den väl var framme.

  



Ikväll ska vi laga kyckling i ugn och servera det med en ljummen "fettsmål" hemmagjord potatissallad.
Och sedan så hoppas jag på lite filmmys och massage på sängen.

Måste även berätta att jag tackade nej till salongen på Hötorget. Så i stället så ska jag till en salong på Östermalm och en i Svedmyra på tisdag. Se hur de har de, hur människorna är som jobbar där osv.....Spännande!
Håller tummarna att något av ställerna ska passa mig så att jag kan få börja jobba med allt jag har utbildat mig till.


Kommentarer
Postat av: Lena Pebbles

hej på re, bestämt ännu vilken dag/helg du kommer upp o provsminkar ?

2010-04-25 | 22:47:56
URL: http://lenapebbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback