En blåsig söndag

Datum: 2009-09-27 Tid: 16:23:22

Idag ställde vi klockan på 09.00 eftersom vi nästan sov bort hela gårdagen. Solen skiner ute men det blåser nästan stormvindar....brrr vad kallt, hösten är här nu! Då vill man bara mysa inne, tända en massa ljus och ligga i sängen el på soffan under en filt och läsa en bra bok el kolla på film.



Magnus pappa ringde och frågade om vi kunde åka och köpa en badbrygga åt honom, till deras båt som han sett på Erlandssons brygga i Sickla. Så vi satte oss i bilen och åkte dit, in snabbt och köpte den och sedan åkte vi ner till Hammarby sjöstad. Parkerade bilen och gick runt och tittade där, det är ju så fint och mysigt där.
Satte oss på ett café, på deras uteservering och fikade varsin panini och drack något varmt medans vi tittade ut över vatten och på alla människor som gick förbi. Här skulle man ha en lya ;)





 


När vi kom hem igen så åkte Magnus nästan på en gång, han skulle möta upp sin vän "revisorna". De ska och titta på handboll, Hammarby - Skövde.
Och jag, jag sitter här och skriver om helgen och har nyss tittat på 2 avsnitt av idol som jag missade i både tor och fre.
Ska snart ställa mig och laga mat, göra lite söndagsmys tills älsklingen kommer hem.
Ikväll blir det en förrätt: avokadoröra och fullkorns vitlöksbröd, varmrätt: fläskfilé med ugnsgrönsaker!
Och antar det blir film senare till kvällen.
Söndagsmys!


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej vännen!

De blidde en lugn hemmakväll med öl (singa såklart), vin (för dom som drack de), ost, frukter, räkor & kex. Det var tänkt att vi skulle ut och dansa men vi blev hemma ist. Maten drog ut så på tiden så till slut blev det för sent att gå ut. Men jag var nöjd så. Hade himla trevligt och har inte skrattat så mycket på länge :)



Hoppas att du/ni hade de bra i helgen. Nu ska jag fortsätta jobba. Jobbar till 8.30 i möre.



Sköt om dig! KRAM KRAM!!

2009-09-28 | 11:26:58
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback