En riktigt höstdag i Sthlm

Datum: 2009-09-21 Tid: 10:17:19

Kröp ner i sängen kl 00.00 för att sova, men som vandligt "första natten utan Magnus" så kunde jag inte somna direkt. Låg och vred och vände på mig, lyssnade efter ljud, tänkte och grubblade en massa. Men efter ca 1 tim så slocknade jag och sov riktigt skönt hela natten. Det gick över förväntan måste jag säga.

Tog sovmorgon i morse, Magnus ringde och väckte mig 09.15. Inget toppenväder här i Sthlm idag, regnet öser ner, ca 12 grader. Nu är det höst!
Då är det riktigt skönt att ligga kvar i sängen och mysa, sätta på tv´n och bara softa.

Men det var lika bra att kliva upp, sätta sig vid datorn med tanke på att jag har en hel del att göra idag innan jag ska i väg att jobba. Har på tv´n i bakgrunden "Efter tio" med Malou von Sivers. Hon har Jenny Berggren från Ace Of Base där, hon släpper nämligen sin bok idag "Vinna hela världen".



Om boken:
Jenny Berggren ska just ta studenten när Ace of Base slår igenom. Snart flyger hon kors och tvärs över världen för att bli fotograferad, svara på journalisters frågor, sjunga, bli fotograferad igen ... I Vinna hela världen berättar hon för första gången själv om framgångens pris. Hennes självförtroende sviktar, hon kämpar för att få vara sig själv medan karusellen snurrar allt snabbare, och en natt bryter sig en tysk beundrarinna in i hennes sovrum och attackerar henne med kniv. Var det detta hon drömde om? Vinna hela världen är Jennys egen berättelse, en berättelse om tro, självbild, musik, relationer, integritet - och om att vara älskad precis som man är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback