Tv-inspelning i Kaknäs

Datum: 2009-10-15 Tid: 14:42:44

Vi somnade rätt sent igår kväll eftersom det blev en hel del filmtittande. Hade ställt klockan på 10.00 men sov till 09.00, kunde inte somna om. Lät Magnus ligga kvar och dra sig i sängen för en gångs skull, så klev jag upp och gjorde i ordning frukost.

Idag är det tv-inspelning i kaknästornet igen, jag ska vara på plats kl 13.00 på våning 28 för att sminka Louise Hallin och Linda Nyberg. Den här gången tog jag bilen dit, slippa passa busstider osv, och med bil tar det ju bara 20 min. Jag har nästan ångest att det börjar dra ihop sig till sista inspelningsdagen med tv-serien, vill fortsätta jobba med dessa människor, trivs så otroligt bra med alla. Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för programmet och att det blir en säsong till och att jag får vara med igen.

Vi blev klara kl 16.00 så då åkte jag hem, hämtade upp Magnus så åkte vi till Kvantum och handlade mat. Till middag blev det kycklingfilé och ugnsgrönsaker....mmm gott!

Kvällen tillbringade vi som de flesta kvällarna i sängen framför tv´n, tittade på ett avsnitt av Hells Kitchen och under de 40 min fick jag underbar och skön massage av älsklingen. Snacka om att jag är bortskämd =) Får nästan alltid 30-40 min massage per dag...så skönt!
Ikväll såg vi filmen "Wallander - Prästen".



Om filmen:
En församlingspräst hittas skjuten utanför ett vandrarhem i Ystad, efter vad som ser ut som ett försök till kallblodig avrättning. Medan prästen, som tros kunna identifiera den skyldige, kämpar för sitt liv på lasarettet, söker Kurt Wallander och hans kollegor efter ledtrådar. Först när det går upp för polisen att prästen haft en utomäktenskaplig kärleksaffär, står det klart att det handlar om ett svartsjukebrott. Men var finns mordvapnet - och vem av de bedragna parterna har haft det starkaste motivet?

Så tyckte jag:
Nu när man sett Johan Falk filmerna så blir man lite kräsen när det gäller svenska polisfilmer. Och för att vara en Wallander film så var den här bara helt ok, kanske börjar man tröttna på dem?
Men Wallander är ju aldrig dålig, spännande story men blir halvseg och sävlig ibland.
En klart sevärd och bra film.

+++

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback