Skövde here we come

Datum: 2009-10-23 Tid: 11:34:45

Blev väckt kl 08.00 i morse.....ville verkligen inte kliva upp idag. Kände mig så sjukt trött och att detta inte kommer att bli någon toppendag, humöret var lågt och jag var nära till gråt. Men det var bara att bita ihop, käka fukost och göra sig i ordning, slänga ihop lite packning som vi skulle ha med oss till Skövde och så satte vi oss i bilen kl 10.00 och då började bilresan. Svängde förbi H&M i Kungens Kurva, jag var bara tvungen att köpa något nytt och varmt, tänkte att lite shopping kanske kunde få mig på bättre humör. Det blev en svart, stickad, lång topp/klänning för 299:-, hatar hösten, så tråkiga kläder, dystra färger och allt ska vara tjockt och varmt, stickit och ska klia. Längtar redan efter sommaren då man får vara lättklädd.....
Det blev 3 stopp efter vägen, ett toalettbesök, ett matstopp på McDonald´s i Örebro och ett godisstopp strax innan Skövde, där de har tokmycket gott godis.
När vi kom fram så var varken Magnus mamma eller pappa hemma, så jag gick och la mig i sängen för att vila. Somnade direkt och blev växkt ca 1.5 tim senare av Magnus. Han och hans pappa höll på med bilen, tvätta och byta 2 hjul osv.
Förstår inte vart denna trötthet kommer ifrån, vet att tabletterna kan spöka. Men det är riktigt jobbigt, känner inte igen mig själv. Hoppas att detta kommer att gå över snart, jag vill vara pigg och allert som alltid, inte som en gammal kärring som behöver sova middag mitt på dagen.

Till middag så åkte jag och Rigmor och köpte thaimat, de är ju så gulliga personalen som jobabr där. Jag är ju ingen stammis, jag bor ju inte ens i Skövde men ändå så kommer de alltid i håg mig, de sa att det var länge sen jag varit där nu. Och så får jag alltid höra hur fin jag är och vilket vackert hår jag har osv. Roligt med komplimanger =) De är ju så söta....

Tittade på tv-programet "Ett fall för Lousie", där jag har varit med och sminkat och jobbat med under 10 veckor. Det var riktigt bra den här gången med, men jag tycker att programet skulle vara lite längre, kanske 1 tim eller så. 30 min är för lite, det finns ju så mkt mer material, tips, råd mm som inte kommer med.
Ett fall för Lousie visas på svt 1 varje tor kl 21.30.......

Sedan var det läggdags, Magnus ska tydligen upp tidigt imorgon fre och polera bilen medans jag tar sovmorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback