En fullspäckad dag

Datum: 2009-10-06 Tid: 10:38:43

Började dagen med ett styrkepass på gymmet, körde igenom hela kroppen som alltid. När jag var klar så hade jag fått ett sms från jobbet: kan du vara på jobbet kl 13.30 i stället för 14.00. Fick skynda mig hem och hoppa in i dushen, som jag hoppade ut lika fort. Inget varmvatten!!! Jag måste ju duscha innan jag ska åka och jobba, fick börja tvätta håret och sedan duscha av kroppen snabbt....brrr så kallt det var. Hann inte ringa till Sthlms hem och fråga vad det var för fel, utan jag hoppas på att varmvattnet är tillbaka när jag kommer hem igen.
Sprang till tåget som jag höll på att missa och då hade jag fått vänta ytterligare 10 min, och det fanns det ingen tid för. Stress, stres, stress det är inte bra för mig nu när jag äter levaxin osv enligt läkaren.

När jag kom fram till studionMariatorget så var det typ kaos, familjen som programmet skulle handla om (en skiljd mamma och pappa) hade storbråk, det var gap och skrik osv. De kunde inte befinna sig i samma rum, helt galet. Började sminka mamman som redan var ganska sminkad, hon gillade mycket smink på både ögon och läppar =) haha...och piercingar och tatueringar. Jo men hon såg ju ut som en "bra mamma" eller inte. Även om det visade sig motsatsen under programinspelningen. Eller om det bara var under tiden kameran var på eller inte.
Jag satt med inne i studion under inspelningen, alltid lika spännande. Trodde många gånger att det skulle bli bråk, men så länge kameran var på var det lugnt men så fort de stängdes av så börjdade det fd paret att bråka på polska och vi fattade ingenting.
Vi var klara runt kl 17.30 och då strosade jag omkring på Hornsgatan och runt Mariatorget. Få tiden att rinna i väg, hade nämligen en fikadejt med en gammal kompis som jag varken har pratat med eller träffat på över 9 mån. Så det skulle bli spännande och se hur det går.

Erika kom till Mariatorget strax efter 18.00 så då gick vi till Café Baresso och käkade, jag åt stans bästa ceasarsallad...mmm den har jag längtat efter.
Trots att det var så länge sen vi sågs så kände det som igår, skönt måste jag säga. Skönt att äntligen få prata ut, reda ut saker och ting. Tiden rann i väg och vips så var klockan 22.00, så då var det dags att börja bege sig hem för att sova.
Jag hade i allafall en trevlig kväll....och nu väntar sängen!
Varmvattnet är tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback