Jobba med tv idag igen

Datum: 2009-10-04 Tid: 18:26:33

Fredag...vad innebär det? Jo att det är dags för mig att jobba, tv-inspelning hela eftermiddagen. Klockan 09.00 klev jag upp, försökte även att få liv i Helena, och det gick väl så där. Hon klev upp efter stund, tröttare än tröttast =) Då blev det frulle och sedan lite fix och sedan var det dags att dra in till jobbet, jag hoppade av på Mariatorget och Helena fortsatte in till stan för att fika med en polare och shoppa lite.

Allt gick bra som vanligt på jobbet, pratade en del med Louise angående min struma och om tabletterna osv, hon rekommenderade mig att ta dem på fm i stället för på kvällen innan jag skulle sova (som jag hittils har gjort). Fick även höra att jag har blivit smalare i amsiktet, det är ju alltid ett plus. Skönt att få lite komplimanger, det kan jag behöva just nu, sånt får mig även att bli ännu mera motiverad. Så nu j-vlar....det här ska jag klara. Idag satt jag med inne i studion, riktigt intressant att lyssna och se hur föräldrarna reagerar när de får se sitt barn på tv sitta och förklara varför hon/han mår så dåligt pga sina föräldrars beteende osv. Idag handlade det om alkolism.

Hoppade på samma tåg som Helena hem, och direkt när vi kom hem så åkte vi och handlade på Kvantum. Ikväll blir det fredagsmys med tacos. Passade även på att hämta mitt paket med beställa produkter (till tandblekningen), mitt paket som kostade ca 10.000:- var det minsta paket jag sett, så litet, pluttit och meningslöst såg det ut. Och i låg det en massa sprutor blekgelé....så nu j-vlar ska det blekas. Någon som är sugen?

Sedan blev det tacos framför Idol.....och min fråga är ju: Varför kom inte Moa med? Sverige behöver en tuff rocktjej a la Pink. Och varför gör Camilla om låten som juryn hatar till en schlager? pinsamt dåligt Idol....de ända som platsar i årets Idol är Erik, Rabih och Mariette har en grym låt men hon är för mycket "estet" för att jag ska gilla henne, hennes stil stinker, hennes scenspråk påminner om Janis Joplin, Carolina af ugglas, osv.

Tittade på filmen "The accidental husband" innan det var dags att sova.



Om filmen:
Emma, en radiovärd för ett relationsrådgivningsprogram ska precis gifta sig när hon upptäcker att hon redan är gift. Hon tror givetvis att det blivit ett systemfel, men egentligen är det hennes påstådde make som ligger bakom det hela. Han blev lämnad av sin fästmö efter att hon ringt in till Emmas program och när hon letar upp honom för att fixa en annullering ser han till att försöka förstöra hennes förhållande som hämnd.

Så tyckte jag:
En charmig och mysig romantisk komedi. Den kändes väldigt förutsägbar, men den hade ändå något litet extra.

+++


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback