Soffpotatisen that´s me today

Datum: 2009-10-17 Tid: 22:53:03


Idag har jag haft en riktigt slappardag, legat inne hela dagen och kollat på serier samt 2 st filmer, "Min stora feta grekiska semester" och "Personal effects". Ibland kan det vara skönt att ha sånna dagar, då man inte går utanför dörren. Bara ligga och softa i sängen och titta ut genom fönstret och se höstrusket utanför.
Har haft lite telefonkonferens med Helena i ca 2 tim också, vi har pratat om allt mellan himmel och jord, välbehövligt. Under tiden så tittade jag på Körslaget, hörde inte så mycket, men såg att det var Rigo´s team som åkte ut.
Nu ska jag läsa lite bok och vänta på att min älskling ringer och nattar mig för natten ;)




Om filmen:
Georgia får sparken från sitt lärarjobb och tvinga försörja sig som bussguide bland Greklands ruiner, för minst sagt krävande amerikanska turister. Hon är också på jakt efter den stora kärleken, men har precis börjat ge upp hoppet när slumpen sammanför henne med den siste man hon hade väntat sig.

Så tyckte jag:
En mysig, charmig och härlig film. Absolut ingen fortsättning på "mitt stora feta grekiska bröllop".
Ingen höjdar film, men helt ok.

++

 



Om filmen:
Personal Effects är ett drama om två personer som försöker gå vidare i livet efter att ha förlorat närstående familjemedlemmar.

Så tyckte jag:
Rätt så seg film, men helt klart sevärd, bra handling och bra skådespelare.

+++

 




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback