Hem till Stockholm

Datum: 2009-11-26 Tid: 17:00:51

Idag är det måndag, dags att åka hem till Sthlm igen. Efter att ha packat in allt i bilen så åkte vi upp till mormor och lånade henns symaskin. Jag ska sy gardiner till köket, 2 fönster (kappor för att släppa in lite ljus i vårat mörka kök). Fick lite hjälp av min kära mor att fålla och nåla men resten gjorde jag själv, det blev riktigt bra och snygga blev dem. Kul att få komma hem och sätta upp dem och göra i ordning i köket.

Sedan började våran bilresa hem, 27 mil i bil. Tur att man är två så slipper det bli så ensamt och tråkigt. Hamnade så klart i köer men det visste vi ju redan eftersom vi kom vid den tiden.
Åkte förbi salongen och kollade om jag fått några bokningar den här veckan, och det hade jag, två stycken....yipiiii!!!! Eftersom vi båda var trötta och hungriga men kände inte för att ställa oss att laga mat så fick det bli pizza till middag. Känns som om det var år och dagar sen jag åt det...men gott ska det bli.

Tittade på filmen "Borta bäst, hemma värst" med Reese Whiterspoon och Vince Vaughn.



Om filmen:
Paret Brad och Kate träffas på en biograf på självaste julafton. De har båda tagit sin tillflykt dit för att slippa besvärliga familjesammankomster. De blir kära och inser att deras lycka ligger i att försätta undvika sina diskfunktionella familjer, varje år hittar de på än värre lögner för att slippa fira jul med sina familjer. Denna jul är planen att fly till Maldiverna, men flygplatsen stängs ned och alla flyg blir inställda. Paret tvingas tacka ja till en familjemiddag hos Kates mamma. Det ena leder till det andra och innan de vet ordet av har paret lovat att fira jul med samtliga av sina fyra frånskilda föräldrar.

Så tyckte jag:
En bra romantsik komedi med jultema. Den bjuder på en hel del skratt och skådespelarna är mycket bra.
En mysig och härlig film att se nu när julen börjar närma sig ;)

+++


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback