En stressig dag

Datum: 2009-11-20 Tid: 21:28:45
Klev upp klockan 08.00 för att hinna göra mig i ordning och packa allting klart. Klockan 10.00 gick jag ner till salongen Noomi på torget och fick mina naglar fixade av gulliga Annelie. Det gör så otroligt mycket med snygga och välfixade naglar, händerna blir så mycket vackrare.



Tog sedan t-banan in till stan, bytte till buss för att ta mig till Sabbatsbergs sjukhus. När jag kom dit 12.20 så fick jag veta att provtagningen hade lunchstängt mellan 12-13....så surt, jag som har brådis. Men det var bara att slå sig ner och sitta och vänta, 13.10 så var det min tur. Jag har nu knaprat levaxin i 8 veckor och hoppas på att nästa provsvar är bättre eller att jag kan få en annan dos på tabletterna så att jag kan må bättre samt få lite mer kontroll på viktnedgången mm.

Skyndade mig sedan hem för att packa in alla saker i bilen, få in Snuttan i buren och sedan bege mig till arlanda för att hämta min älskling som kommer hem idag. Äntligen!

Åkte raka spåret till Bollnäs för att tillbringa helgen hemma tillsammans med mamma och pappa.
Kvällen blev lugn, satt mest i soffan och tittade på tv och myste, tittade så klart på "Mammas pojkar" och premiären av "kniven mot strupen". Sedan blev det så klart en film "Falskt Alibi".



Om filmen:
Journalisterna Corey Finley och C.J. Nichols har kommit på ett sätt att avslöja en korrupt åklagare i tidernas scoop. Planen är att få C.J. oskyldigt dömd för mord, för att i sista stund bevisa hans oskuld och därmed skapa en sensation i medierna. Allt går på räls och C.J. får sin dödsdom. Men Corey – den ende som känner till sanningen – omkommer i en bilolycka och i samma veva brinner dokumenten som skulle fria vännen upp…

Så tyckte jag:
Helt ok thriller, lite småseg då och då men helt klart sevärd. Oväntat slut.

+++

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback