En seg söndag

Datum: 2009-11-26 Tid: 16:45:51

Idag är det ingen bra dag, kände mig inte alls pigg när jag vaknade. Halsen avr tjock och jag kände mig allmänt trött och seg. Och inte gjorde vädret det bättre heller, ute bara öser regnet ner och det är grått och trist. Tanken var ju att vi ev skulle ha åkt hem till Sthlm idag men vi beslöt oss för att stanna en dag till.

Gjorde oss i ordning och åkte till Café "Lilla K" och tog en fika, vi åt en varsin smörgås och drack varm choklad. Kände mig väldigt trött och seg så det blev ingen lång fika utan när vi var klara så åkte vi till affären för att handla till kvällens middag. Passade då också på att köpa en film "Ebba & Didrik" till granntjejerna Nora & Willma, hörde att de hade börjat läsa den boken och då tyckte jag att de även borde se filmen. Den älskade ju en annan när man var liten =) Jag måste erkänna att jag också köpte den filmen hem till mig själv för inte så länge sen. Nostalgi!



När vi kom hem igen så satte vi oss i soffan, mamma låg där redan nerbäddad (hon mådde inte heller så bra). Så jag och mamma somnade och sov ca 1 tim medans Magnus tittade på sport på tv´n.
Till middag blev det en favorit: fläskfilé med ugnsgrönsaker, grekisksallad och chilibea =) Mums!

Tittade på filmen "Bronson" med hela familjen senare på kvällen. Vilken j*vla skit film.

Om filmen:

Charlie Bronson är Storbritanniens mest våldsamma brottsling. 1974 rånar han ett postkontor och får sju års fängelse. I fängelset blir han känd som en slagskämpe och skickas till psykiatriska avdelningen där han drogas ner och släpps men åker in igen.

Så tyckte jag:
Vilken j*vla skit film, se den inte. Psychofilm...usch, fy!

-

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback