Hemmamys hela dagen

Datum: 2009-11-07 Tid: 16:07:52

Nio var det dags att kliva upp, då hade pappa åkt till läkaren och vi satte oss och käkade frulle framför nyhetsmorgon. Såg en intervju med drottning Silvia, att hon inte skäms.....vilken dålig svenska hon pratar efter att ha varit tillsammans med kungen så länge. Invandrare som kommer till Sverige brukar ju prata bättre svenska än henne efter bara 3-4 år. Vad är problemet? Är det kungen som sköter allt snack så att hon aldrig får möjlighet att lära sig?

Runt klockan 11.00 så åkte Magnus och Pappa i väg till en verkstad där de bytte bromsskivor och bromsklossar på våran bil. Så nu slipper vi gnislande och skakande bromsar....lovely!

Själv så har jag lagt ut två annonser på blocket, bla på vårat gamla sofföverdrag (beigt) till Ektorp hörnsoffan och till Ektorp fåtöljen och min bärbara Ibook 4G. Får se om det är någon som ringer =) Spännande!

Har även gjort klart min cv, tror att det blev riktigt bra....så nu är det bara att maila ut den till alla. Har sökt ett jobb som sminklärare på en hårskola.....vore riktigt roligt om jag skulle få det, jag älskar att få dela med mig av mina kunskaper samt erfarenheter.

Det blev en mycket lugn och soft dag idag...skönt måste jag säga. Jag har inte varit utanför dörren idag =) bara gottat runt här hemma i myskläder.

Kvällen tillbringade vi så klart framför tv´n och Idol som hade temat "världens bästa låt" ikväll. Erik hade valt den grymma låten "show must go on" med Queen. Och han får en både att rysa och gråta med hans underbar rockröst. Han är grym, så otroligt bra!!! Håller med Anders Bagge: Lägg ner Idol! De har ju redan vinnaren klar!



Det var söta Rabih det lilla charmtrollet som fick lämna Idol ikväll, och det kanske var på tiden. Han är ju rätt tråkig och har enformig röst. Men visst är han söt att vila ögonen på, men det räcker ju inte.

Sedan förflyttade vi oss in i sovrummet och tittade på filmen "Spread" (L.a Gigolo) med Ashton Kutcher.



Om filmen:
Drama om sex och moral i dagens Los Angeles om kvinnokarlen Nikki ligger runt, en av hans klienter - en medelålders kvinna, och en servitris som han börjar förälska sig i.

Så tyckte jag:
Helt ok film med bra skådespelare. Bra story, en hel del sexscener.

+++




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback