Första Advent

Datum: 2009-11-30 Tid: 14:18:37

När första ljuset brinner, står julens dörr på glänt; och alla människor glädjas, att fira få advent.

Idag är det första advent och än har vi inte fått någon snö och därför ingen riktigt julstämning tycker jag...det har väl aldrig hänt förr? 8+ grader i slutet av nov?

Jag och Magnus åkte ut på en liten shoppingtur på eftermiddagen, vi var till Plantagen, Svenska hem, City Gross och en massa andra inredningsaffärer för att köpa lite julpynt mm.
Handlade även ingredienser till kvällens storbak.
Idag ska vi baka lussekatter, lussebullar med vaniljsmör, saffranssnittar, kladdkakemuffins och Duoble chocolate chip brownies. Så vi har det gjort inför jul....

Den färdigjästa saffransdegen ;)



Detta blev resultatet....åh sååå goda!!!

 

Choklad är gott ;)

 

Det är så mysigt att stå i köket och laga mat och baka tillsammans, lyssna på skön musik och ha det bra.
Höll på i flera timmar i köket, så när allting var klart så var det riktigt skönt att äntligen få sätta sig ner och äta middag, kycklingfilé med ugnsgrönsaker och chilibea.



Senare under kvällen så blev det adventfika bestående av glögg och nybakat.

 

Kvällen avslutades med att se filmen "Gamer", men shit vilken skitfilm, se den inte.
Fick 40 min massage av min älskling innan det var dags att sova, sista natten tillsammans på ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback