Biokväll "Bröllopsfotografen"

Datum: 2009-11-07 Tid: 21:46:26

Jag och älsklingen har nyss kommit hem från bion, vi var på Heron City och såg filmen "Bröllopsfotografen", vilken underbar film. Den måste ni bara se!



Om filmen:
Robin är en bröllopsfotograf från en håla i Värmland. Han får uppdraget att plåta ett överklassbröllop i Djursholm, där han förälskar sig i brudens syster och försöker göra om sig för att passa in i den fina världen. Det går sådär...

Så tyckte jag:
Hade ganska höga förväntningar på filmen efter att ha sett "Smala Sussie", men jag älskade verkligen den här filmen. Så himla skön, det är nästan så att jag skulle kunna tänka mig att flytta till värmland för att få deras sköna dialekt (jag dööör...shit vad roligt de pratar). De låter nästan lite korkade....haha!
Härlig stämning i hela filmen, skön handling och mycket bra skådespeleri. Björn Starrin och Kjell Bergqvist är helt underbara.
Den handlar inte bara om de fattiga mot rika, utan mer om att tro eller inte tro på sig själv och våga stå för den man är.

Känner själv igen mig lite i "Astrid" som lever i en beskyddad liten bubbla, inlindad i bomull....allt för att slippa bekymmer och motgångar i sitt liv. Blir utbränd efter 1 veckas jobb och är såååå trött efter 2 dagars arbete.

++++

Nu väntar ett avsnitt av "Oskyldigt dömd" och lite massage.
Har lite ångest just nu, vill inte sova, vill inte vakna upp och veta att det är söndag. För imorgon åker min Magnus upp till helvetet igen. Får ont i magen och hjärtat när jag tänker på det, plus att det kommer att dröja ända till den 19/11 tills vi får ses igen....det är hela 11 dagar kvar tills dess. Ångest!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback