Onsdag en dag av matlagning och film

Datum: 2009-05-15 Tid: 20:46:08
Vaknade med huvudvärk och lite lätt illamående, för att piggna på så tog jag en promenad och passade även på att sola solarium. Eftersom vädret inte tillät att ligga ute i bikini och få bränna, då får man fuska lite ;)
Klockan 12.00 så träffade jag Helena så gick vi på Cafe Krokanen och käkade lite lunch, tyvärr så blev det en snabblunch eftersom Helena är en trötter och inte hann med den tidigare bussen plus att hon skulle börja jobba kl kvart i två.

Idag var det jag som var "the chef" i köket, jag bjöd på marinerad kycklingfilé med ugnsgrönsaker (potatis, morötter och champinjoner) tillsammans med en härlig kall sås gjord på minifraiche, fetaost, vitlök, salt och peppar. Åh så gott det blev! Kycklingfilén lät jag ligga i en marinad gjord på honung, sweet and chili sås, allround grillolja, vitlök och kryddor innan jag stekte den.



Kvällen tillbringade vi i soffan framför en film, vi såg "Closing the ring".



Om filmen
Året är 1941. Den unga vackra Ethel är omsvärmad av de tre vännerna Teddy, Jack och Chuck - tre unga lovande piloter. Ethel har ett särskilt gott öga till Teddy, en muskulös ung man från landet med ett vänligt ansikte och ett varmt leende. Kärleken mellan dem blomstrar och de drömmer om en framtid tillsammans. Men så angriper japanerna Pearl Harbor. Kriget bryter ut och de tre vännerna blir inkallade. Då kriget äntligen är i slutfasen störtar ett amerikanskt bombflygplan ner i Irland med en av de unga piloterna ombord och Ethel måste inse att hennes livs kärlek är borta. Som riktiga vänner har dock Teddy, Jack och Chuck lovat varandra att ta hand om varandras nära om något skulle ske. Steg för steg kommer den storslagna och dramatiska historien om krig, kärlek och vänskap fram.

Så tyckte jag

Bra story, helt ok skådisar, de äldre generationens skådisar är dock mycket bätre en de yngre som tex Mischa Barton och Gregory Smith. Spännande drama med en del romantiska inslag.
Den här filmen kan jag verkligen rekommendera.

+++


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback