Tisdag

Datum: 2009-04-01 Tid: 00:18:16
Mamma väckte mig 08.30 då var det dags för lite frukost sedan en timmes powerwalk i strålande solsken, termometern visade 15 plus grader. Åh så skönt, äntligen kanske våren är här.....efter vägen så såg vi att det kommit upp lite blommor, bla krokus i gult och lila. Nu väntar jag efter nästa  riktiga vårtäcken, en tussilago, får se när de dyker upp.

Se hela bilden

Efter lite morgonträning väntade duschen och lite styling innan vi begav oss till Skärholmen C för att leta skor åt mamma, alltid lika svårt. Medans jag hittar 10 par skor som jag vill ha, så hittar hon inga. Stackarn, får gå i trasiga skor. Tur att hon har en dotter som älskar skor, att hon kanske kan låna ett par utav mig så länge.



Lunch blev det på ett café i Aspudden, Premiär idag på uteserveringen!!! Satt lutad mot en väg och solade i värmen medans vi mumsade i oss varsin tortilla med kyckling.
Äntligen kan man sitta ute och äta/fika och njuta av den sköna vårsolen. Hoppas att det håller i sig nu!

Hemma igen så satte vi igång med att städa min balkong, skönt att få hjälp med det. Det fanns ju en hel del skit där som egentligen inte hör hemma där. Bort med allt bara....och nu är det så rent och fint, vårfint på balkongen!
Skönt att sitta där ute och läsa en bok när man inte har någon gräsmatta eller terass att sita på här i betongdjungeln.

Dags för spinning idag igen då, klockan 17.00 inne på Ringen.
Tyvärr blev jag lite besviken idag, det var inget bra pass, men jag körde på ändå, gav järnet trots att instruktören och musiken var såååå boring!
Ibland undrar jag vart de hittar sina ledare, eller hur de gör när de väljer.
Blev i allafall svettig och kände att jag kört hårt som alltid, så jag får nöja mig med det, hoppas mer på morgondagens lunch spinningpass att det ska vara bättre.



När jag kom hem så var maten klar, hoppade in i duschen sen blev det middag med mamma. Åh så bra, så skönt att bli uppassad och lite bortskämd. Men imorgon vill hon att jag ska laga mat och pyssla om henne, bla göra slingor. Så vi får väl se vad jag ska hitta på.

Tittade som vanligt på "Halv åtta hos mig" som var sjukt dåligt idag, äcklig mat verkade det vara, flummig och konstig brud som de var hemma hos, hela sällskapet känns väldigt trista och gråa. Hon fick bara 14 poäng, så lite har nog aldrig någon fått förr...Undrar varför? NOT! hihihihi.....

Sen var det sista avsnittet av "Den rätte för Rosing" och hon valde ju den söta 19 åriga Hugo.
Pratade lite i telefonen med my honey innan han skulle sova, så jag nattade honom som alltid.....saknar honom så redan, känns inte som om det var i sön han åkte.

Sedan kunde jag inte låta bli att ringa min vän Helena och skvallra lite....hihi...och som alltid när det gäller oss så pratade vi väl i lite över en timme i telefonen. Mamma undrar alltid hur vi orkar =) Men det gör vi, det kan vara flera tim per dag flera gånger i veckan. Så är det när man är vänner och har mycket att prata om....även efter ca 20 år som "Best friends".

Nu är det dags för mig att krypa ner i sängen med en ny bok "Såld" heter den.

Såld - Efron, Vera - Böcker

Om Såld:

Såld är en skrämmande, gripande och sann berättelse om en ung rysk flicka som drömmer om ett bättre liv men istället faller offer för trafficking. Sjuttonåriga Natasja lockas av ett erbjudande som barnflicka i Sverige. Hennes biljett till frihet blir en värre mardröm än hon kunnatföreställa sig. Gång på gång säljs hon till olika män, men trots att hon sakta bryts ner vägrar Natasja in i det sista att ge upp. I all tysthet börjar hon planera sin flykt. I Såld berättar hon omhur hon mot alla odds lyckades bli fri.

Boken jag läste ut igår " Vänninorna och Kung carl".

Väninnorna och Kung Carl - Norman, Kicki - Böcker

Om Vänninorna och Kung carl:

Sara har ett glammigt jobb på tidskriften Gloria och är lyckligt kär i sin kille. Men tyvärr gör han slut- han har kommit på att hon förtjänar något bättre.
Men otur i kärlek ger tur på jobbet. För att glömma sliter Sara hårt på redaktionen och ligger bra till, i alla fall så länge hon gör som chefen säger och inte går upp i vikt. Men är det verkligen vad hon vill? Och hur kommer det sig att den dryge överklasskillen Nicklas dyker upp överallt? Och framför allt, varför dyker han upp när Sara är utklädd till smurf och exet dejtar sin nya flickvän bara en meter därifrån?
Lyckligtvis finns det alltid tid för det som gör att Sara trots allt överlever: terapisamtal och drinkar med väninnorna i baren på Kung Carl.

Så tyckte jag:

Jag älskar ju chicklit böcker, det är bla det bästa jag vet om jag inte läser deckare och det gör jag ju också.
En skön Sthlm tjej som är mitt uppe i karriären, bråk med vänninorna, kär/olyckligt kär, shopping, mm...allt som vardagen innehåller. Många gånger känner man igen sig i Sthlms miljön som hon beskriver så bra, bla "Grodan", "Teatergrillen", "Riche", "Stures" mm.
Kan verkligen rekommendera den här boken, mysig, charmig, underhållande och ibland fäller man en och en annan tår kanske inte bara då det är något dåligt......

++++

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback