Söndag

Datum: 2009-03-29 Tid: 21:24:41
Badminton
Var det någon som glömde att ställa om klockan i natt? Till sommartid.....
Inte jag, där emot så var Magnus lite förvirrad när han tittade på klockan i morse, den var 09.30 på hans mobil, men då var den ju egentligen 10.30. Time to go up.....Klockan 12.00 ska vi spela badminton ute i Enskede.
Käkade lite frulle och packade väskan och åkte iväg, skönt att det ligger så nära ca 10 min från dörr till dörr.
Då var det dags för 1 tim badminton....det började ju bra för mig, men sen gick det bara utför. Magnus spöade skiten ur mig som vanligt när vi spelar. Men ändå tycker han att det är roligt, försökte att spela lite smartare idag, få honom a´tt springa lite mera, bli lika svettig och trött som jag blir. Men det gick så där....Fick i allafall lite beröm idag  för några mycket bra bollar =) det tackar man för.....
Fast jag blir helt slut, nästan död efter en timmes spelande så tycker jag att det är riktigt roligt spela, hoppas att vi fortsätter med det minst 1 ggr i veckan när Magnus bor här i sthlm på heltid.

Söndag,söndag ska ju vara en rikigt soft mysdag. Men inte för mig och Magnus, söndagar är de dagar vi skiljs åt. Lika jobbigt varje gång, det är inget man vänjer sig vid. Helst av allt hade vi velat tagit ett bad, krypit ner i sängen, käkade något gott och kollat film hela kvällen. Men som i vanlig ordning så var det dags för Magnus att åka upp till Norr igen....Hans plan går 17.35 upp till kalla, snöiga Luleå.
Efter ett tårfyllt farväl på arlanda så begav jag mig hem igen, hem till en tom och tyst lägenhet, där jag får tillbringa min söndag tillsammans med min lilla dunboll Snuttan. Vi båda saknar Magnus så mycket redan.....räknar ner dagarna tills nästa gång vi får ses.
Snyft......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback