Seglar i Vänern

Datum: 2009-06-29 Tid: 22:02:32
Klev upp kl 08.00, gissa om jag var trött? Det blev ju som sagt rätt så sent igår kväll. Men jag ska inte gnälla, vi ska ju ut och åka båt med Magnus päron idag, det ska bli så mysigt. Och tur har vi med vädret, ca 30 grader och solen skiner, vinden är lagom osv, viktigt när man ska segla.
Åkte ut till Sjötorp där de har sin segelbåt liggande, Magnus och jag gick och köpte glass från ett glasscafé där, "Klings" glass....åh så gott!!! Mmmm



 

'


Seglade från Sjötorp ut i Vänern, la till vid en brygga ute på Torsö/Skeberga där vi solade, badade och åt o drack gott.

  

Magnus "en van seglare".....snyggo!!!

  

Magnus brukade vara här ute mycket när han var liten, och då brukade han spela pingis...och som tur var så stog bordet kvar, så han fick lite nostalgikänsla.
Riktigt roligt att spela, även om jag bara vann 1 ggr fast vi spelade ca 30 matcher....men det bjuder jag på, jag hade askul plus att Magnus "fuskar" lite, han får ju spela pingis på jobbet...själv så har jag inte spelat på säkert 10 år.

Till lunch så åt vi vitlöksbröd, potatissallad, lax och sallad.
Till middag så grillade vi kyckling som vi åt tillsammans med sallad och färsk potatis.

Magnus tillsammans med sin mor & far

  

Som alltid när man har trevligt och roligt så rinner klockan iväg och den blev 22.00 när det var dags att bege sig tillbaka till hamnen eftersom jag och Magnus vill åka tillbaka till Skvövde och sova. Medans hans päron slaggar kvar i båten.
På vägen hem i båten var det så otroligt vackert med vattne, solnedgången mm men det var kyligt och kallt...brrr...så det var skönt att kliva in i bilen och värma sig lite på vägen hem igen.

  
  
  

Stekarna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback