Back to Sthlm och tv-jobb

Datum: 2009-06-17 Tid: 21:48:57
Då var det dags att åka hem till Sthlm igen då. Att tiden alltid ska gå så fort när man är här uppe och hälsar på. Vart tog tiden vägen? Tycker verkligen inte att jag har hunnit med det jag skulle, hälsa på och umgås med alla nära och kära, softa och njuta.....Men det kommer väl flera gånger, snart hoppas jag. Känns alltid lika tungt att åka ifrån mamma och pappa.

Bilresan gick bra, och idag när vi ska åka hem så är det förstås sol och varmt och vi ska sitta i en bil i ca 2.5 tim. Fy så orättvist.....Magnus körde till Gävle sen tog RallyLinda över ratten. Var hemma runt 13.30, lagade lite mat som vi åt innan vi kröp ner i sängen och vilade en timme. Jag var så sjukt trött efter bilresan, och så ska jag iväg och jobba några tim, då måste jag ju vara i form och pigg. Skönt var det, hade gärna legat kvar.....men icke den här gången.



Magnus skulle åka in till stan och fixa något så vi tog sällskap på tåget in till stan, jag hoppade av Mariatorget.
Kom fram strax innan 16.00 och alla undrade vad jag gjorde där så tidigt? Jag hade verkligen dubbelkollat tidigare idag angånde tiden om det var 16 el 17 som sagt förr. Och det var 16....men inte nu längre, när jag väl kommit dit fick jag veta att psykologen Lousie som jag ska sminka inte kommer för än kl 17.00. Så det var ju bara att gilla läget, sätta sig ner och softa, bli ännu tröttare igen.
Kl 17.00 var det dags...Jobba, jobba, jobba!!!!!! Allting gick bra som vanligt =) Känns så bra med detta jobb, det är verkligen superroligt. Trivs med alla.....Men nu är det sommaruppehåll!

Var klar kl 19.30 och då kom min baby och hämtade mig så åkte vi till Nama thai och köpte med oss take away =) Älskar det stället, allt är ju så gott....
Mumsade i oss det när vi kom hem samtidigt som vi tittade på "Paris Hilton My new BFF".

Tittade på film och käkade melon i sängen....Vi såg nya "Wallander-Skulden".



Om filmen:
Sexårige Albin Landberg försvinner spårlöst från sitt förskola och hela Ystad engagerar sig i familjens och polisens sökande efter pojken. Spåren leder snart Kurt Wallander och hans kollegor i riktning mot en pedofildömd man, nyligen släppt från fängelse.

Så tyckte jag:
Som alltid så älskar jag alla Wallanderfilmer, tycker att de är spännande, det händer saker hela tiden, bra skådespelare, kluriga historier mm.
Se den här alla ni som gillar svenska polisfilmer, som tex Beck, Wallander mfl.

++++

Jag somnade runt kl 02.00 i natt och Magnus spelade pes för att hålla sig vaken till strax efter 03.00. Han ska jobba natt och behöver sova länge imorgon bitti. Vända lite på dygnen nu när han har två nätter i rak att jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback