Efter regn kommer solsken......

Datum: 2009-07-03 Tid: 23:54:53
Väcktes kl 09.00 utav Magnus som kom hem efter nattens arbete. Eftersom det var grått och trist väder ute så låg jag kvar i sängen en stund till, myste lite och pratade lite innan Magnus tokslocknade.
Satt mig och käkade frulle och läste min nya bok "Mina Hemligheter" av Sophie Kinsella, som är så rolig.


 



Plötsligt så brakar det till, blixtrar och dunder, åska och ösregn......Vad var det som hände?
Så höll det på så i ca 1 tim, och rädd som jag är för åska så kröp jag ner i sängen brevid Magnus och väntade på att eländet skulle vara över.



 



Och vips så sken solen igen och alla molnen försvann och det blev varmt och gott igen....
Passade på att städa undan lite medans Magnus sov, sedan satte jag mig på balkongen och läste vidare och försökte få lite sol.
Kl 14.00 var det dags för Magnus att vakna =)
Softade fram till strax innan kl 17.00 då tog vi bilen och åkte ut en sväng, hitta något trevligt ställe att äta på.
Vi åkte först till Solstugan vid Fredhäll, men där hade det blivit så dåligt, halvfabrikat (mat), för visso är utsikten underbar och mysigt men vi var hugriga. Annars är solstugan toppen om man vill dricka ett glas rosé och käka lite räkor.




Åkte istället vidare till Skanskvarn vid Gullmarsplan, där hängde vi mycket förra sommaren, det är ju så bra där och mycket god mat och trevligt utsikt om man inte tänker på att t-banan paserar precis utanför =)



Vi åt båda grillspett med tzatziki, chilibea, sallad och god potatis....Mmmm så gott!



Magnus var lika hungrig som alltid ;)



Öl är gott ;)

  




Fick hem mina nya klocka idag....Den är så snygg och jag är så nöjd och glad över den!

 

Nu väntar mys i sängen, titta på film, äta jordgubbar och lite Ben & Jerrie´s får det nog också bli ;)

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback