Hem till Stockholm

Datum: 2009-01-27 Tid: 21:47:41



Då var det dags att åka söderöver igen, hem till Stockholm. Efter 5 dagar i Bollnäs hos mor och far. Klev upp klockan 08 idag =( Gäsp! Trött som jag är =) Hade gärna legat kvar, sovit länge, länge.....Men det var bara att hoppa in i duschen så var jag igång. Klockan 11.25 gick mitt tåg ifrån Söderhamn, dåligt med direkttåg ifrån Bollnäs. Så pappa körde mig de 4 milen det är till Söderhamn.
Tycker att det är rätt skönt att åka tåg, få lite tid för sig själv. Under tågresan som tog 2 tim, hann jag med att läsa lite ur boken "Champagneflickan", prata telefon med Magnus och även slumra till några gånger.



Framme i Sthlm, så låste jag in mina väskor och passade på att springa lite på stan.

Lyckades hitta lite ändå, förrutom mobilen som jag hade planerat att jag skulle köpa.

   

Och lite annat smått och gott.....=)
Klockan 16.00 var det dags för mig att åka hem, t-bana hem till V-torp med alla påsar, resväskan, handväskan mm...Jobbigt, stå och trängas och svettas på t-banan är det värsta jag vet. Bli irriterad på alla som inte tar någon hänsyn till oss som har en massa packning, som bara pressar sig på och tränger sig förbi...osv. I hate!
Skönt var det att komma hem...
Höll på dö av hunger, hade tidigare på centralen köpt med mig sushi som jag längtat så efter. Provade ett nytt ställe som har öppnat inte på T-centralen.
Den var så bra, grymt gott! Avokado och lax är det bästa...Mums!



Åh vad bra det var...så gott!!! I love sushi =)

Tog ett varmt och skönt bad, blev lite frössen av att springa på stan, sen svettig i trängseln på t-banan.



Då har Magnus varit och köpt en ny säng, en 120 cm säng så att jag kan komma på besök =)
Så nu har jag bokat en flygbiljett upp till Luleå imorgon, flyger från Arlanda kl 17.40, framme kl 19.00...Åh då får jag äntligen pussas med min baby igen. Saknar honom så....ska bli så mysigt och nice!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback