Innan jag dör av - Downham, Jenny

Datum: 2009-01-09 Tid: 23:23:24

Köpte mig en ny bok idag =)


Sextonåriga Tessa har leukemi och vet att hon ska dö. Vad ska hon göra under de månader hon har kvar? Hon har ju så mycket som hon inte har hunnit med. Så hon gör upp en lista över saker hon vill göra och uppleva innan hon dör. Högs upp på listan står att bli av vara tillsammans med en kille.

"Innan jag dör" är fylld av livskänsla. Den handlar om att ta farväl av livet men också att leva det fullt ut. Jenny Downham skildrar i sin uppmärksammade debutroman utan sentimentalitet och med absolut närvaro Tessas sista månader i livet. Det är en stark roman som inte lämnar någon oberörd.



Ser fram emot att börja läsa denna bok...ska bara avsluta den jag håller på med just nu. Åtrekommer med recensioner senare. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback