En dag i Luleå

Datum: 2009-01-29 Tid: 15:56:06
Fick lite sovmorgon idag, vi vaknade klockan 08.45 och klockan 10.15 skulle Magnus vara i skolan. Klev upp och käkade frukost. När han hade dragit så gjorde jag mig i ordning, sminkade mig och fixade håret. Dock inte så lätt eftersom Magnus inte har någon spegel förrutom en liten i badrummet som sitter lite för högt upp för lilla, korta mig.
jaja...det fick bli som dt blev, han klagade ju inte när han kom hem i allafall =)
Han hade inte så lång skoldag idag, han var hemma innan 12.00 och då var han hungrig. Så då åt vi rester sen igår, lax med creme fraishröra, ris och sallad.
Medans jag låg på sängen och läste ut min bok "Champagneflickan", så fick Magnus besök av sin polare Johan, de skulle prata och fundera ut lite saker till någon hemmauppgift som de hade fått. Gick väl så där tror jag, de kändes int så motiverade idag =) De pratade mest med mig, så det kanske var jag som var problemet? Jag störde med min närvaro =( Hmmm...får ta en promenad nästa gång, om jag lyckas lära mig att hitta här i studentvärlden, där allt ser likdant ut =) Fniss....

Magnus studenlya är rätt trevlig tycker jag, större än vad jag trodde....Han har allt man behöver i allafall. Ska byta gardiner åt honom imorgon, så det blir lite nytt och snyggt här hemma. Sätta upp någon tavla, några blommor i fönstret osv. Sist jag var här så fick han gardiner, lampskärm och en massa prydnadssaker, och allt det har han ju framme, men efter 1 år kanske det är dags att byta =)

Nu är han och Johan iväg och tränar, så då passade jag på att låna datorn lite, skriva lite.
Tänkte börja läsa en ny bok idag, "Marley & Jag" av John Grogan. Återkommer som vanligt med en recension när den är utläst.



Jenny och John skulle just börja sin gemensamma tillvaro. De var unga och kära, de hade ett litet hus och inte ett bekymmer i världen. Så bestämde de sig för att öva sina föräldratalanger på en hund.In i deras hem kom Marley, en gyllengul labradorvalp som snabbt växte till en bredbröstad fyrtiofemkilos ångvält. I dundrande fart tog han sig fram genom livet, han sprang genom dörrar, hälsade alla gäster med en dreglig puss och tuggade i sig alltifrån pennor till ett använt graviditetstest. Men lika vilt som han betedde sig, lika obegränsad var hans tillgivenhet. Och för familjen Grogan blev han en ovärderlig gåva.

Sen blir det en tripp till "Dollar store" och kolla om vi kan fynda något att hotta upp studentrummet med ;)
och ikväll blir det kyckling med salsa gjord på röda linsor mm. Och så tänkte vi titta på premiären av tv-programmet, "Sveriges värsta bilförare", där jag fått höra utav flera att jag borde ha varit med i.
Förstår inte hur de tänker...själv så tycker jag att jag är grym i traffiken. Skulle det finnas ett program som heter "Sveriges bästa bilförare" då hade jag självklart ställt upp och kammat hem allt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback