Biopremiär nya Wallander " Hämnden" ikväll

Datum: 2009-01-09 Tid: 22:17:07
Wallander - Hämnden

Idag var jag och min baby på bio, såg den nya Wallanderfilmen på Heron City.

Wallander - Hämnden

Kurt Wallander har genomfört sitt livs dröm. Han har köpt sig ett hus vid havet och tar långa promenader på stranden med sin nye, trogneföljeslagare, labradorhunden Jussi. Kurt känner sig mer harmonisk och tillfreds med tillvaron än på länge. Något han tycker att han är väl värd.

Plötsligt bryts lugnet i det sommaridylliskaYstad av en kraftig explotion och som släcker ner hela staden. Det är Ystads enda transformatorstation som sprängts i luften. Sprängningen följs av flera dåd. Militären kallas in och untantagstillstånd utlyses i den lilla staden, som börjar likna vad som bäst kan beskrivas som en krigszon. Wallander och hans kollegor står handfallna. Är det sabotage eller en terroristattack? Vad vill dom? Vad kommer ske härnäst? I det allmänna kaoset och med media i hälarna famlar Wallander både bokstavligt och bildligt i mörkret efter terrorister eller gärningsmän.

Ska Wallander och hans medarbetare lyckas? Tiden är knapp och läget är kritiskt.


"Hämnden" är den första av tretton nya filmer om Kurt Wallander
. Så det är bara att hålla ut, snart kommer det flera, jag längtar redan =)

Den här filmen var en utav det bästa Wallander hittills tycker jag. Spännande från början till slut. Gå verkligen och se den. Några nya ansikten dyker också upp i filmen, bla Lena Endre, Nina Zanjani och Sverrir Gudnason och alla tre är mycket bra. Nina Zanjani känner man igen som polisstuderande från filmen "Se upp för dårarna".
++++


Kommentarer
Postat av: helena

jaha så ni har varit och sett den, va kul... den verkar bra när man ser reklam om den.. ska kanske ta och se den då :D själv kolla jag på lets dance :D va rätt bra :D ha en trevlig kväll..=) kraaamen

2009-01-09 | 22:31:57
URL: http://flowernena.blogg.se/
Postat av: helena

jaha så ni har varit och sett den, va kul... den verkar bra när man ser reklam om den.. ska kanske ta och se den då :D själv kolla jag på lets dance :D va rätt bra :D ha en trevlig kväll..=) kraaamen

2009-01-09 | 22:32:19
URL: http://flowernena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback