Söndag

Datum: 2009-02-15 Tid: 20:47:49
Söndagar ska ju vara mysdagar, ta en skön promenad, ta en fika på stan, gå hem och laga lite middag och sedan krypa ner i soffan el i sängen och kolla på film hela kvällen. Men i stället så har Magnus och jag en annan tradition, att åka ifrån varandra....Och det Suger!!! Vi vill också ha mysiga söndagar.....NU!

Sov till 09.30 idag....skönt....ville helst av allt bara ligga kvar i sängen hela dagen och att dagen aldrig skulle ta slut, men det gick ju tyvärr inte.

Upp och käka frulle och titta på tv4 nyhetsmorgon, det brukar jag & Magnus passa på att titta på medans vi musar i oss frullen. Så man håller sig lite uppdaterad om vad som händer här i världen.
Tog varsin dusch innan vi faktisk kröp ner i sängen igen ;) Satte igång en film, den här gången såg vi filmen "Tvivel (Doubt)" med Meryl Streep.



Om Tvivel:

En karismatisk präst, Fader Flynn, försöker tänja på skolans hårda och strikta regler, som länge har vaktats av Syster Aloysius Beauvier, den konservativa rektorn som tror på makt och disciplin. Politiken utvecklas och skolan har precis tagit in sin första svarta student, Donald Miller. När naiva och oskuldsfulla Syster James berättar för Syster Aloysius om sina misstankar om att Fader Flynn ger för mycket privat uppmärksamhet åt Donald sporras Syster Aloysius att börja ett korståg för att få fram sanningen och få bort Fader Flynn från skolan. Utan bevis leder Syster Aloysius en kamp som hotar att förstöra både kyrkan, skolan och människors liv.

Så tyckte vi:

Historien är riktigt stark, men filmen betydligt svagare, dock blir den bättre av lysande insatser av de i huvudrollerna, vilket gör att den i slutändan ändå är helt ok.

+++

Käkade lite lunch och softade hemma tills det var dags att åka in till stan och ta farväl av Magnus, hans plan lyfte från arlanda kl 17.55. Så vi åkte in till centralen till klockan 16.45 och kl 17.05 tog han arlanda express ut till arlanda, eftersom bilen står kvar uppe i Bollnäs så kunde jag inte köra ut honom som jag brukar.



Alltid lika jobbigt att åka ifrån varandra och aldrig riktigt veta när vi kommer att ses igen, jag hoppas att det blir snart, mycket snart.

Min tur?
När är det min tur
att vara med dig?
När är det min tur...
att få smeka din kind,
att få kyssa dina läppar,
att få känna din andedräkt
mot min hals,
att få ha dig bredvid mig i sängen,
eller att få känna att du är i min väg,
att få ha dig i mitt liv.

När är det min tur
att gilla när du käftar emot mig
eller få känna din hand krama min hand för alltid.

Ensam

Jag ligger ensam i vår säng
och tänker på dig.
Dina armar runt mig
som jag saknar.

Den trygghet du ger
har jag aldrig kännt innan,
och du håller mig starkt
men varsamt i din famn.

Känslan av närhet
när din hud rör min
och vi ligger tätt ihop,
ändå känns det som vi är
för långt ifrån varandra.

Jag lyssnar
till dina andetag när du sover,
lugnt och fridfullt känns det
när du ligger brevid mig.

Jag behöver inga ord,
bara värmen och din närhet.
Jag blundar och önskar
att du var här.
Kom och sov brevid mig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback