Polis, Polis Potatisgris.....

Datum: 2009-02-20 Tid: 22:41:16
Precis så kände jag idag när jag gör en vänstersväng från Hornsgatan  över till Ringvägen, när jag tittar i backspegeln och ser blåljus blinka....F*n, f*n......Tydligen så hade jag gjort en förbjuden vänstersväng, det värsta är att den vägen har jag åkt i flera år, gjort min vänstersväng utan att lagt märke till någon skylt.....Hmmm...får skylla på att jag blev bländad av polisens lysen, att jag missade skylten, typiskt. Men efter att ha haft körkort i 8 år och aldrig blivit stoppad el fått böter så var det kanske på tiden. Tur att jag kom lindrigt undan, böterna blev på 1.000.- plus att jag lovade att aldrig göra om det.
De tröstade mig med att de ofta stog där, för att det var inte bara jag som gjorde en vänstersväng där, känns ju skönt att höra =)





Kommentarer
Postat av: Magnus

Linda... Linda... ja där ser du, man kan inte ALLTID snacka sig ifrån böter! ;)

2009-02-21 | 08:09:51
Postat av: Linda

Hmmmm....nä det gick ju inte så bra den här gången tyvärr....Men jag har ju lärt mig en sak i allafall, ingen vänstersväng där någon mera gång =)

hihihihi

2009-02-21 | 22:23:44
Postat av: Anonym

ja de va ju typiskt de där =) tur att de inte blev mer i böter än va du fick... =)

2009-02-22 | 20:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback