Reklamfilmsinspelning på Lidingö

Datum: 2009-12-03 Tid: 18:59:35

Klockan 21.00 kröp jag ner i sängen igår för att sova, det var länge sen jag gick och la mig så tidigt. Men vad gör man inte för sina 8 timmars skönhetssömn ;) Kl 21.30 så ringde min läkare Karin och berättade att mina provsvar hade kommit. Vilken tid för en läkare att ringa? Men Karin är ju inte som alla andra heller för den delen....
Sedan så somnade jag och sov skönt hela natten, tills klockan ringde 05.30. Vilken tid att gå upp! Stackars er alla människor som måste gå upp den tiden nästan varje dag. Jag skulle dö! Det är ju inte normalt!
Men nu får jag stå ut med det i 2 dagar och sedan kan jag sova ut i helgen om jag nu skulle vilja det =)

Satte mig i bilen 07.10 och självklar så hamnade jag i den underbara stockholmstrafiken, långa köer så klart. Hade inte förväntat mig annat heller för den delen, men hellre det än att åka kommunalt ut dit där vi ska hålla till idag. Vi ska nämligen filma hela dagen ute på Lidingö.....
Och kallt är det idag också, fy, brrr vad kallt, fick skrapa bilrutorna och köra försiktigt pga halkan och det är man ju inte direkt van vid. Kom fram till platsen kl 08.00 som var planerat och klockan 09.00 började vi med första bild. Det var två män som skulle få smink idag, en svensk och en norsk.
Trots att jag hade klätt mig varmt med alldeles för mycket kläder enligt mig så höll jag på att frysa ihjäl efter ca 2 tim utomhus. Gick då och då och satte mig i bilen, fullt ös på värmen och rumpvärmen....åh så gott! Ville aldrig kliva ur bilen igen.....höll nästan på att somna, så skönt var det.

Även om det var kallt ute och inte allt för mycket att göra idag så har jag haft en toppendag på jobbet. Älskar teamet som jag har jobbat med, vi har så roligt tillsammans. Ser fram emot morgondagens arbetsdag men dock inte kylan ;)

Arbetsdagen var slut klockan 15.00 för då gick solen ner och vi var beroende av sol/dags-ljuset, så då var det bara att plocka ihop och åka hem. Skön dag, 7 tim arbetsdag...som det ska vara och så bra betalt så klart ;)

När jag kom hem så plockade jag undan en del, jag får ju besök ikväll av våran vän Thomas från Skövde. Han har vunnit en resa till New York på en radiokanal. Så han och en massa andra grabbar ska få åka till New York i några dagar och gotta sig. Vilken lyx! vem hade inte velat det ;) Så han ska låna soffan och få sova några timmar innan det bär iväg till arlanda och New York.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback