Bollnäs here i come

Datum: 2009-12-19 Tid: 12:08:34
Idag ska jag åka upp till Bollnäs......
Min bil har stått oanvänd nu i en vecka så när jag skulle gå ut och starta upp den så möttes jag av 3 dm snö över hela bilen och runt den....kaos! Så det var bara till att skotta, sopa och skrapa....fy vad jobbigt och tråkigt. Nu önskade jag att vi hade ett garage =)
Tog det lugnt upp eftersom det var så kallt och en del snö/is på vägarna, men som den grymma bilförare som jag är så gick det så klart bra. Åkte från Sthlm 4.5 minus upp till Bollnäs 26 minus, brrrr så kallt! Det gör ont att andas, känns som när man har en vicks blå i munnen. Om det är så här kallt imorgon ska jag ha en innesittardag, bara läsa bok och kolla film framför brasan under en filt, mysigt och skönt!



Mamma skulle ha julfest/middag för tjejerna på jobbet hemma idag så pappa och jag bjöd in oss själva till farbror Niklas och hans familj. Då fick man mysa lite med småkussarna igen, lovely! =) Åkte dit och käkade och busade lite med tjejerna sedan körde pappa upp mig till Arbrå, hem till Helena och Kris.
De hade gjort om i sitt vardagsrum, köpt lite nya möbler mm....de hade fått jättefint och mysigt. Satt i soffan och drack glögg och åt av Helenas goda hemmabakade pepparkakor, lussekatter och snickerskaka. Åh så gott!



Pratade som vanligt en massa skit om allt och alla ;) det är ju vi riktigt bra på ;) säger folk!
Som vanligt så runner tiden i väg när man har trevligt så då var det dags för mig att krama fröken Blomgren godnatt och åka hem och sussa.


Kommentarer
Postat av: helena

tack, är nöjd själv med vardagsrummet =) de va riktigt trevligt igår.. haha ja vi är riktigt bra att prata skit om allt och alla ;) tur att folk vet =D mohahaha

2009-12-19 | 21:07:57
URL: http://flowernena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback