Middag på Jensens och filmen Harry Potter och halvblodsprinsen

Datum: 2009-08-01 Tid: 22:50:08
Vet inte hur länge vi sov idag, men  vi tog det väldigt lugnt, vi hade inga måsten, ingenting inplanerat....så vi bara var, skönt!
Tog en promenad, gick bla förbi sporthallen i Västertorp, kollade in deras gym/bassäng/träninsglokal, jag funderar nämligen på att byta träningsställe. Det blir ju så mycket närmare för mig att gå el åka hit, det tar ca 5-10 min, då finns det inga bortförklaringar el undanflykter längre plus att de har bättre öppentider. De öppnar runt 07.00 och stänger sent på kvällen. Sen så skulle min kropp, min rygg speciellt må så bra utav att börja simma, det är ju så skönt, bra träning utan att bli jättesvettig samt att man är ju fd tävlingssimmare....så lite lär väl finnas kvar, teknik menar jag =)
Så på söndag ska jag och Magnus dit och provträna, se hur det känns osv...så får vi se!

Här i Västertorp har det öppnat ett drop in solarium, underbart tycker jag, jag kommer antagligen att bo där en hel del i höst och i vinter. Snygg och fresh lokal, nytt och modernt med nya solarium (2 ligg och 1 stå), 40:- för 16 min och 50:- för 20 min. Lovely! My new home......
Så vi var ju självklart att prova, vi solade 16 min var. Försöka bevara min Kroatienbränna som mycket som det går.....;)



Åkte sedan in till Rådmansgatan/Sveavägen där vi besökte det andra Jensen Böfhouse i stan. Tyvärr så var detta lite sämre än det på vasagatan, sämre service, mindra mat mm. Det blev en favorit i repris, en trerätters fast den här gången blev det en anna efterrätt. Vitlöksbröd, en cesarsallad och en king size våffla med jordgubbssylt, chokladsås och mjukglass....Mmm mums så gott!

Gott med vitlöksbröd...man luktar gott efteråt också ;)

 

En mycket glad och nöjd Helena får äntligen in sin mat =) 



Cesarsallad är det bästa!



Vem är jag lik?



Och nu då?



Våran efterrätt....Jag säger bara.....Mmmmm Mums!



Helena högg in på den efterlängtade desserten.....



Kl 20.30 så kom min älskade pojkvän in till stan och hämtade oss efter att ha fått jobbat över till 20.00, när han egentligen skulle sluta kl 16.30.
När vi kom hem så kröp vi alla tre ner i sängen med lite popcorn och tittade på nya "Harry potter - Halvblodsprinsen".



Om Harry Potter och Halvblodsprinsen:

Harry Potter går i sjätte årskursen på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Mörkret blir mer kompakt över trollkarlsvärlden och rektor Aldus Dumbledore värvar den till åren komne professor Snigelhorn som lärare i magiska brygder i förhoppningen om att Harry skall kunna utvinna viktiga ledtrådar till hur Voldemort kan bekämpas. Snape tar över som lärare i försvar mot svartkonster. Upplösningen närmar sig. Hur ska Harry klara kampen med Lord Voldemort?

Så tyckte vi:
Lika bra som alla de andra Harry Potter filmerna, spännande, mysiga och roliga. Kul att se hur alla skådisar har utväcklats, blivit stora osv.
Mycket bra men den hade också sina nackdelar, men dem märker ni om ni ser den.....=)

++++

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback