Linda, Magnus och Helenadag

Datum: 2009-08-01 Tid: 22:15:52
Skönt att få vakna upp tillsammans med Magnus utan att han har åkt att jobba. Idag är han också nämligen ledig, så idag ska han umgås med mig och Helena hela dagen. Roligt för honom! =) Hihi....

Vi åkte till Skärholmens Centrum för att shoppa och käka lite lunch. Vet inte vad det är för fel på mig??? Jag hittar ingenting på stan, tråkiga kläder plus att det finns ju bara höstkläder...jag vill ha sommarkläder, ljusa färger mm...men sommaren verkar vara över =( Lyckades köpa en svart längre tröja/topp med dragkedja både fram och bak som ringning, 199:-.

Käkade lunch på vårat favvohak "libanesiska köket", killen där var tillbaka efter semestern, han känner igen oss =) Han undrade om de andra (hans semesterersättare) hade skött sig medans han varit borta. =) Haha...och det har de ju, men den här killen är den trevligaste, han brukar ge oss rabatt på käket el bjuder han på dricka el liknande =)
Så idag blev det gratis läsk, det kallar jag service...

Svängde in på Elgiganten, men jag fick stanna kvar i bilen medans Magnus sprang in, han skulle nämligen köpa en överraskning, även om jag anade vad det kunde vara ;)

När vi kom hem så fick jag öppna överraskningen....Åh det var en ny kaffebryggare! Den som vi har tittat på ett antal gånger men aldrig slagit till. Nu dricker ju inte jag ens kaffe men jag gillar snygga elektronikprylar i hemmet. Och vi kör ju mycket på högblanka saker, tex i vitt och svart. Så den här blev grym....Tack baby! ;)
En OBH Nordica King Of Coffe



Klockan 17.00 så åkte vi till Heron City, käkade thaimat till middag. Jag åt Pad thai med räkor...Mums så gott det var!



Helena & Magnus åt kyckling med nudlar

 

Helena passade på att leka av sig sin energi innan vi skulle sitta stilla på en biostol i över 2 tim ;)

 

Liten Popcorn till liten flicka ;)



Stor Popcorn till stor flicka ;)



Sedan blev det bio, vi såg filmen "Public Enemies" med Johnny Depp.



Om filmen:
Historien utspelar sig under brottsvågens år 1933-34 när gangsterlegenderna John Dillinger, Baby Face Nelson och Pretty Boy Floyd härjade fritt i USA. Regeringen försök att stoppa dem ledde till att J. Edgar Hoover tillsatte Melvin Purvis för att leda den ökända jakten på Dillinger som förvandlade FBI till landets första federala poliskår.

Så tyckte vi:
Snygg film och bra skådisar, Johnny Depp var grym. Alldeles för mycket pang pang för min smak, ibland gjorde det inget annat än sköt på varandra. Tyckte att handlingen var lite seg och filmen var tok för lång, hade räckt med 1.5 tim.

++



Kommentarer
Postat av: Sara

Langa hit Pad Thaien är du snäll!!! :)

2009-08-03 | 12:30:55
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback