Bollnäs + filmtips

Datum: 2009-08-23 Tid: 23:38:31
Hade ställt klockan på 09.00....upp och käka frulle och sedan packa och göra oss i ordning för att åka norrut, till mor och far i Bollnäs.
Kl 10.30 satt vi i en fullpackad bil och våran bilresa började. Magnus körde första biten, så under tiden så sminkade jag mig eftersom jag inte hann med det hemma
I Gävle Bro stannade vi till och köpte med oss lite fika till bilresan som återstog och så tog jag över ratten.
När vi kom hem till mor och far så fick vi även besök av mormor och Harald, så då blev det lite fika innan vi tog en liten biltur med mamma till bla Dollar och Mobackens.
När vi kom hem så började det så klart att spöregna så vi kröp ner i soffan och tittade på film, Vi såg filmen "I hate Valentines day".



Om filmen:
En florist försöker att övertyga en restaurangägare att gå ut på en dejt med henne, utan att känna att det måste bli ett fullskaligt förhållande.

Så tyckte jag:
Helt ok film, men som alla andra romantiska filmer så var den väldigt förutsägbar.
Mysig och charmig.

++

Till middag så bjöd pappa på plankstek =) det var inte igår, men det var riktigt gott!
Till efterrätt så gjorde jag och Magnus en hemmagjord blåbärspaj som vi bjöd på =)
Kvällen tillbringade hela familjen i soffan, vi såg filmen "12 rounds".



Om filmen:
Polisman Danny Fisher upptäcker att hans flickvän har blivit kidnappad av en fd. fånge som Fisher satt bakom lås och bom. För att rädda sin flickvän måste han klara av 12 utmaningar och lyckas han, släpps flickvännen.

Så tyckte jag:
Efter att ha läst recensioner om filmen så var man lite skeptisk, plus att den bara fått två plus. Men vi gav den en chans och det var ytterligare ett bevis på att man ska bilda sin egen uppfattning. Riktigt bra tempo, det händer saker hela tiden, mycket spännande. Halvtaskiga skådisar men det glömmer man bort i det hektiska tempot. Den påminner stundtals om filmen "Speed".
Se den här....

++++

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback