Måndag.....Promenad i Tanto

Datum: 2009-04-20 Tid: 23:59:01
Sov till 09.00 i morse, behövde det eftersom jag var uppe rätt sent igår. Käkade frulle och gjorde mig i ordning medans mamma var snäll och putsade mina fönster, (lite bortskämd).

Åkte med pappa in till Hornstull, sedan tog mamma och jag en promenad längst med vattnet vid Tanto medans pappa gjorde sina ärenden på stan.
Åh det är ju så mysigt och fint att gå där, och idag var det rktigt varmt och skönt i solen. Mamma älskar ju blommor, buskar, träd, trädgårdar mm så det blev en del stopp efter vägen för att kolla in alla söta små kollonilotter. En sån skulle man ha =) Undrar vad de kostar?


 

 

 

Gick till Skanstull, till Ringens köpcentrum där vi sedan skulle möta upp pappa för lunch. Gick in en snabbis på H&M, fick en ny mascara utav mamma =)
Lunchen tog vi på mitt favvocafé som vanligt, Baresso, nästan så jag börjar bli lite less på deras sallad nu.
Tyvärr så var den inte lika bra idag heller, det var en massa nya folk som jobbade i dag, så det kan ju bero på det.

Pappa och jag åkte sedan och pantade på Kvantum och det blev en del, en massa skit som stått i säckar på balkongen under hela vintern.
Och nu när jag och mamma städat och gjort fint där så måste det ju bort.
Passade även på att handla mat till kvällen.
Tog sedan en tur till Silvana för att köpa någon sak till avloppet på handfatet i badrummet och då var det 40% på allt i hela butiken,
så då passade jag på att köpa lite svart glas mosaik som jag vill ha ovanför diskbänken, den dagen då det blir aktuellt att göra om det.
Har suttit och kollat lite på Ikea´s kök, gillar det vita högblanka köket Abstrakt.


 

Hemma så var mamma i full gång med att rensa och städa ut både mitt skafferi och mitt kylskåp.
Och pappa satte igång i badrummet, rensade avloppet, fixade lilla stoppet som var i badkaret, fixade nya rör till handfatet osv.
Så skönt med så händiga och hjälpsamma föräldrar, de är världens bästa!
Som tack så var det jag som lagade middag......

Resten av kvällen tillbringade vi i soffan framför tv´n, de var "Nytt läge", "C.S.I" och "Ballar av stål".

Pratade med min vän Helena idag, som kom ut officiellt med att hon och Kris har förlovat sig! Grattis!!!!
Jag har ju vetat om det i 3 veckor men ingen annan, men idag så vet hela världen det! =)
Så nu längtar jag efter att få gå på bröllop, vara med och fixa osv. Får väl se när det blir av......




Så söta sååååå....
"Kärlek"

It´s time for me to sleep.....
Godnatt!!!


 

Kommentarer
Postat av: helena

fina bilder som ni knäppt, såg ut som en mysig dag!



tack så mycket =) va gullig du är som har skrivit om våran förlovning =) klart du ska vara med och fixa brölloppet =)



kramen

2009-04-21 | 22:19:12
URL: http://flowernena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback