Daddy`s Spoiled little girl ;)

Datum: 2009-04-07 Tid: 23:51:58
Idag är det Pappa & Linda dag.....

Blev väckt i morse klockan 07.30 utav ett par jobbiga snubbar som plingade på dörren, de skulle in och installera bredband i alla Sthlms hems hyresrätter där jag bor. Suck! Då var det bara att kliva upp, plocka undan det som de ville att jag skulle plocka bort, och det var ju typ allt! Suck! Pappa som låg på soffan och sov vände sig om och frågade om de skulle hålla till i vardagsrummet också. =) Och det skulle de så klart...så ingen sovmorgon för pappa heller.
Sen satte de igång.....helvetet......
Skyndade oss där ifrån, men lille Snutt stackarn fick stanna kvar med en massa oväsen och oljud och en massa främlingar.....Inte populärt kan jag tro, stackarn låg väl och tryckte under sängen hela tiden.



 
Både jag och pappa hade tid hos våran privata läkare idag, Karin heter hon och är verkligen toppen. Man får hjälp med det mesta =) Tyvärr så tog allt lite längre tid an vad det skulle, så efter 2 tim så höll jag på att dööö av hunger, min matklocka ringde, dags att stoppa något i magen.

När vi äntligen kom där ifrån så tog pappa med mig på ett ställe på Hantverkargatan. Vi beställde in en juggerätt, köttfärsbiff på "juggevis" med potatis och sås. Och det var det äckligaste jag någonsin ätit...fy, usch, tvi, blä......åt lite sallad, någon brödbit och lite potatis. Biffen som skulle vara "hemmagjord" var full av fettbjongar, sånna där som könns som gummi när man tuggar på dem, fick typ kväljningar. Skyndade oss där ifrån, sen mådde båda smått illa och kände äckelkänsla efter den mardrömsbiffen. Dit går jag aldrig igen........

Pannbiff med Krögarklass 125 g

Sedan blev det en tur till Skärholmen för att lämna tillbaka en klänning åt mig och byta några till mamma som hon köpte när hon var nere. Men fick lite smått panik där inne, mycket folk, en massa olika och konstiga dofter (mat, parfym, mm) plus värmen och luften som är där inne, kvavt och varmt.
Så det fick bli stan i stället, luft och sol =)

Hittade 2 st snygga klänningar som blev mina, en aprikos och en ceriserosa.....Härligt med lite färg nu till våren/sommaren =) Nu är det bara lite solbränna som saknas.....

Det bästa utav allt var nog ändå skorna som jag fick av min snälla pappa. Ett par som jag velat haft länge, men som har varit slut i hela Sthlm, men nu hade de fått in dem en gång till och det fanns ett par kvar i min stl =)
De bara stog där på hyllan och vinkade åt mig ;) Kunde inte mostå frestelsen, så de blev mina!!!!
I love them......



My lovely shoes......;)

Kaos...Kaos...Kaos var det när vi kom hem, vilken mess......J*vla hantverkare! Här kommer de hem till mig som inte ens valt att de ska komma till mig och installera något skitbredband (jag har ju redan), bara för att Sthlms hem vill att det ska finnas i varje rum osv.....så ställer de till det så här.
Jag som städat och gjort så fint i söndags, så kommer man hem och får börja med att städa i 3 timmar. Tur att jag fick hjälp av pappa, annars vet jag inte hur länge jag fått hålla på. Det var damm över allt, golvet kändes som om det hade en hinna av damm, smuts, och jag vet inte vad. Snuskigt var det i alla fall.



Och inte nog med det, de har gjort en fet repa i mitt sideboard som jag har i sovrummet framför sängen, som tv´n står på, den är i blank svart lack. Och någon av de här idioterna till hantverkare har ställt ner någon utav sina maskiner el liknande och gjort ett stort och långt jack i den. Sååå tråkigt, inte ens 1 år gammal, de här ska de får sota för, ska haffa dem imorgon när de är i grannhuset, se till att det får betala mig för det så jag kan köpa mig en ny, det där går jag inte med på.....

När vi äntligen var klar med städningen var det skönt att sjunka ner i soffan och kolla lite på tv, "Halv åtta hos mig" så klart. Sedan pratade jag lite i telefon med bla Fia som kommit hem från sin semester i Thailand, Helena som bara satt och gäspade i telefonen och så självklart min baby uppe i norr, som jag snart får träffa, om 2 nätter....Yipiii!!! Fira påsk tillsammans...Härligt!

Nu är det sovdags......
Natti, Natti!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback