Sminkjobb för tidningen Chef

Datum: 2009-04-29 Tid: 14:42:37
Måndag morgon då var det Magnus första praktikdag här i Sthlm, spännande! Får hoppas att det här stället och personalen är trevligare och bättre än där han var i Boden i sex hemska veckor, stackarn......
Magnus klev upp 06.30, men eftersom jag inte skulle börja jobba för än kl två så tog jag lite sovmorgon.

Dagens jobb var en plåtning för tidningen Chef, två utav deras kvinnliga anställda skulle plåtas. Vi höll till i en studio på Regeringsgatan. Jag var där strax innan två för att ställa upp alla mina prylar och prata ljus osv med fotografen. En kille som jag aldrig jobbat med tidigare. När kvinnorna dök upp, hade de båda önskemål om att bli vardagssnygga och fixade i håret. Så jag satte igång, och både två kände sig mycket nöjda, och på så sätt så blev de mycket bekväm och avslappnad under själva fotograferingen som de båda var lite nervös inför. Men allt flöt på, så efter två timmar så var vi klara. Det var en kort arbetsadag.......men rolig och trevlig. Hoppas på fler jobb ifrån dem i framtiden.



På väg hem igen så lyckades "klumpiga" jag ramla i rulltrappan, eller egentligen var det väl inte mitt fel. Det var en stressad snubbe som sprang in i mig och min stora sminbag så den ramlade och jag efter. Och inte vände han sig om och sa förlåt utan fortsatte bara springande nerför trappan för att hinna med sitt förbaskade tåg. Två tjejer hjälpte mig upp och frågade hur det gick, tur att vissa bryr sig. Vågade inte titta under strumpbyxorna vad som hade hänt när det var så mycket folk runt omkring, men jag kände att det ömmade och bultade i mitt vänstra knä och i min högra hand.

Snyggt nu har jag ett stort och svullet knä som går i färgerna lila, blått, grönt och gult och inte nog med det, det är ett avtryck av rulltrappan mitt på knät, randigt och taggigt. Svullet är det också....f*n, f*n, inga bara ben än på ett tag då.



Magnus och jag åkte och storhandlade på CityGross, mat till hela veckan. Vi lyckades även få med oss ett par gröna gardiner hem till köket och en snygg turkos/vit pläd/filt till sovrummet. Åh så roligt det är med shopping......

När vi kom hem så lagade jag biffstoganoff med klyftpotatis, så tittade vi lite på tv´n innan det var dags för ännu ett avsnitt av Hell´s Kitchen, det är så spännande nu, endast tre stycken kvar nu, en utav dem fick ju tyvärr avbryta igår pga hjärtfel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback