Påskafton

Datum: 2009-04-13 Tid: 23:44:17

Vaknade klockan 08.30 av att solen stekte in i sovrummet, shit vad varmt det blir. Upp och ge pappa fruklost på sängen och sjunga Ja må han leva, pappa fyller nämligen år idag, 48 år! Efter att han öppnat sina paket som mesta dels bestog av kläder. Så var det dags för oss att käka frulle och fixa till oss för att sedan springa igenom Bollnäs "city" som man gör på mindre än en timme. In på Åhlens, Lindex, Peppes, Såfin, Intersport, Team sportia och sen var vi klara. Och vad lyckades vi köpa??? Nada...ingenting, jo Magnus köpte mig 2 st pocketböcker som jag skulle få i mitt påskägg =)
Inget godis påskägg för min del i år....



Dessa böcker fick jag utav min baby idag....längtar efter att få sätta igång med dem så fort jag läste ut den jag läser just nu, inte många sidor kvar nu....

14 år till salu : en skakande svensk historia - Engvall, Caroline - Böcker Åse - Rudberg, Denise - Böcker

Fick även två böcker utav mor och far idag också =)

Den jag ville ha  Inte han!

Efter lite spring på stan så följde jag med pappa och handlade och medans så tvättade Magnus och Mamma bilarna, Mamma städade dem invändigt och Magnus utsidan. Kände knappt igen Magnus lille jutt när den var klar =) Mitt fel, det är jag som är dålig på att sköta om den....sorry baby!
Då var det dags för matlagning, eftersom jag själv tycker att jag är mer effektiv och snabbare än min far så tog jag på mig rollen som "Master Chef" i köket idag. Satta han i arbete medans jag själv också slet som ett djur i köket, för att hinna klart med allt som skulle vara på bordet när alla gästerna skulle komma klockan 18.00.
Det var gravad lax, ägghalvor, grillspett, sallad, hemmagjord potatissallad, janson, tårtor med mera.....
Och i tid hann vi =)
Klockan 18.00 var vi alla klara, både fixade och maten stog klar.

Jag och min kära mor matchade varandra med sommarfärgen aprikos.



Magnus fick några nya t-shirts utav mig i sitt påskägg, bla denna i aprikos/röd. Mycket snygg! =)



Magnus höjer en skål för påsken och ledigheten ;)



En mycket trevlig kväll med Premiärgrillning ute....åh så gott!




När alla hade åkt hem strax innan kl 23.00 så softade vi i soffan en stund innan det var dags att krypa ner i sängen och sussa. Jag var sjukt trött efter en stressig men mysig dag, det var länge sedan jag var så trött så att jag slocknade i soffan =)


Kommentarer
Postat av: helena

super fin klänning du har på dig!!snygg färg.. du ser så sommrig och fin ut =)

2009-04-15 | 09:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback