När kalla nätter plågar mig med minnen om hur det var.....

Datum: 2009-04-04 Tid: 22:39:15
En längre intervju med Jessica Andersson finns att läsa i ny

I senaste numret av tidningen Amelia så berättar Jessica Andersson om sin uppväxt med en missbrukare till mamma.
Snart så släpps Jessicas självbiografiska bok "När kalla nätter plågar mig med minnen om hur det var".
Jessicas barndom är fylld av svek, våld och missbruk och det beskriver hon i sin första bok, och med den hoppas hon att läka klyftan mellan henne och hennes mamma.
För ett tag sedan så började det spridas rykten om jessica via internet och med det så valde hon själv att ta tag i det, och berätta hur det ligger till. Hon kontaktade då Lena Katarina Swanberg för att få hjälp med skrivandet. Det har varit en hel del tårar under våran möten, ibland så mycket att jag knappt kunnat prata, men detta har varit som terapi för mig säger hon till Amelia.
Barndomen innehåller många jobbiga minnen, en del jobbigare än andra och svårare att glömma.
Trots allt detta så har hon aldrig velat ge upp sin mamma.

När Jessica valde att satsa på musiken så rasade hela hennes värld samman, mamman försvann och Jessica och henns syskon blev bortlämnad till socialen, då de senare blev placerad hos en fosterfamilj.

NB 21/1

Boken "När kalla nätter plågar mig med minnen om hur det var", kommer ut i bokhandeln den 24 april.

Det är så här vi alla är van och se Jessica, en glamour sångerska, och nu ska hon satsa på en bokkarriär.
Jag kan bara säga Lycka till!

I Melodifestivalen 2007 uppträdde Jessica med låten ?Kom?. H 2003 gjorde hon schlagerdebut tillsammans med Magnus Bäcklun

Jag kommer självklart att läsa den här boken, har ju jobbat tillsammans med Jessica och tycker att hon är en underbar, glad, positiv och skön person. Ser verkligen fram emot att läsa den......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback