Ockelbo nästa......

Datum: 2008-11-30 Tid: 16:56:11
Upp klockan 08.30, käka frulle och sedan var det dags för ännu en bilresa, till Ockelbo av alla ställen. Mitt ute i ingenstans....Magnus har nämligen varit på jakt efter en speciell bok som han behöver i sitt skolarbete.
Så då blev det 2tim bilresa idag igen, fram och tillbaka dit efter en mycket kringel kranglig oplogad, liten väg så var vi väl framme där. Och snacka om otur, biblioteket öppnade klockan 12.00 och vi kom kl 11 =( Jag nämde lite i bakrgrunden att vi hade åkt ända ifrån Sthlm för den här boken, och då tyckte hon väl lite synd om oss och ringde efter någon som kunde hjälpa oss, så det var ju snällt. Helt otroligt, boken fannas inte att få tag i, i Sthlm, el i Luleå men i lilla Ockelbo =) haha....Det trodde jag inte.

 Så nu kan min baby äntligen börja plugga och skriva på sitt arbete, slipper han kanske känna panik över att inte befinna sig där uppe i norr och skriva, utan få en del gjort här tillsammans med mig i Bollnäs. Ska försöka att inte störa honom, låta honom få vara i fred....kan bli svårt =)

Mamma bjöd oss på lunch på Lilla K, Mobackens, Magnus åt buffe medans jag och mamma åt tomat/saffrans soppa med lax, helt ok men ingen höjdare. Strosade runt lite där, tittade på lite prydnadssaker och blommor, men som alltid så är allt så mycket dyrare där än på något annat ställe.
Efter det tog vi en snabbis till Dollar store, jag o Magnus köpte ett dl-mått i rosa (inte oväntat), svart glitter till granen, servetter, svarta ramar, några småprydnadssaker, allt blev totalt 101:- =) haha, thats nothing....Bra o billigt.....
Hittade några fina tavlor som vi skulle vilja ha i köket, ska fundera lite på dem, så kanske vi får åtrekomma och köpa dem, känns lite kalt o tomt på väggarna i köket just nu.

När vi kom hem så satte sig Magnus och pluggade och medans så tittade jag på Disneyfilmen "Tingeling" samtidigt som jag sydde mitt nya löshår, och färgade det.

 En riktigt mysig och charmig film.

Resten av dagen/kvällen blev väldigt lugn, tittade lite på tv.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback