Halloween...Lördag den 1/11 -08

Datum: 2008-11-02 Tid: 19:10:08

Klockan 08.30 vaknade både jag & Helena...så typiskt när vi hade ställt klockan på 09.00...det är så jobbigt när man vaknar innan klockan ska ringa och man äntligen ska få sova ut för att man är ledig. Men det är precis som om hjärnan har ställt in sig på att sova 8tim, för att det har varit så under veckan....Men då kom vi ju upp i tid och det kan ju behövas när man har en vän som tar typ hundra år på sig för att duscha och göra sig i ordning, känner ingen som tar sån tid =) fniss...helt otroligt, ca 45 min i duschen, så ett tag började jag undra vad hon egentligen höll på med =) hihi...ville inte störa....=)

Kom in till stan vid 11-tiden, sjukt mycket folk överallt...i hate...varför skulle alla på stan samtidigt som oss? Tänk om man var rik och hade sjut mycket pengar då skulle jag hyra ett köpcentrum för en dag så att jag i lugn och ro kunde kolla runt i alla butikerna, slippa stå i kö till provrummet, inga köer till kassan osv...det vore ju toppenbra =) Det var ju synd att det nyss har varit löning, plus att det är Halloween och plus att det novemberlov för alla kids...äh fy så jobbig..och råge på det, gissa vad som hände, jo Linda hade råkat glömt sitt bankomatkort hemma =( i fel jacka, tur att man har en så snäll vän som kan betala åt än =) skönt att leva på någon annan ibland =)

Shopping, shopping, shopping....åh vad vi alla älskar shopping =) Gick till min favvo kostymshop och köpte på oss lite kläder till kvällens galej...Helena var för liten för alla kläder så hon fick bli utan, fast hon var väldigt söt i sin Formel 1 dress, som typ var 3 stl för stor =) haha...Men jag där emot fick tag i två grymma kostymer, en flygvärdinnedräckt, wow säger jag bara, i look so hot ;) och så kunde jag inte att låta bli att köpa en gangsterkostym också, kritstrecksrandig, kort, klänning med tillhörande slips ;) wowowiwowo.....=) Nu du Magnus baby....;)

Helena var riktigt på shopping humör hon bara spridde pengar runt omkring sig, hon körde på schoolgirl looken till kvällen =) så har vi aldrig sett henne förr kan jag ju lova, riktigt snygg och småporrig, med kort kjol, knästrumpor mm....Ikväll skulle vi göra succe hade vi tänkt oss =)

Efter ett antal tim springade på stan, började blodsockret att falla, dags att äta, båda var sugen på pizza hut, så det fick det bli
Efter lång väntan fick vi äntligen ett bord, och efter ännu en lång väntan så fick vi beställa och efter ännu en lång väntan kom käket, vi höll på dö av svält....vips sa det så var bådas pizzor uppätna =) det har aldrig hänt förr, att vi har ätit upp en hel single pizza...vi måste ha varit sjukt hungriga =)
 Helena hungrig och trött på att vänta..... Menyn vi fick...Jag åt en pizza Supreme och Helena tog en Forrest, och vi båda drack en stor Pepsi =) mmm...riktigt nice.... Så var den slut...det gick snabbt =)


Stannade på Hemköp och handlade på vägen hem, köpte lite snarr  lite och lite vet jag väl inte men, men...sen lite käk till kvällen och något att blanda drinkar med, eftersom vi båda glömde bort att det var röd dag och att Systemet har stängt då...så vi blev utan cider och öl till kvällen, tur att jag har en egen bar hemma, full med sprit/vin/skumpa/mm.

Till middag lagade vi fläskfilé med pommes fristes, beasås, champinjoner och vitlöksbröd...åh så gott det blev...
 och till det drack vi årets första julmust  åh så gott...snart är julen här.

Under kvällen velade vi länge hur vi skulle göra, skulle vi fixa till oss och dra in till stan för att dansa lite eller skulle vi stanna hemma, kolla film, mumsa och softa...Sen var ju inte min mage i toppform efter fredagens släng av magsjuka heller...Men vaddå, det är ju bara Halloween en gång per år, vi duschade, bytte om till våra nya outfits och stylade till oss, öppnade en flaska mousserande vin 




 och sedan blandade jag till någon drink   smakade väl så där måste jag erkänna, var ju inte igår man jobbade i baren ;)

Så här blev resultatet...Jag som flygvärdinna, och Helena som schoolgirl, så har ni aldrig sett henne förr =)

     

Stog på listan på Ambassadeur och Cafét, det är ju så när man har en massa kontakter.... Skulle möta upp några polare inne i stan kl 00.20, Anna, Petra & Cissi...men som vanligt kom de inte i tid, så efter en timme lackade vi ur och drog hem, hade stått ute och frysit och väntat på dem i över en tim, kännt oss dumma o utstuderade utav alla, eftersom vi var de ända som var utklädda på hela Stureplan...såååå Pinsamt!!!! Varför? Det är ju Halloween....Så vi gjorde det ända rätta, åka hem och sova =)

Hurtiga Helena blev lite träningssugen när vi kom hem och körde några övningar ;) Utfallssteg, och någon annan konstig som jag inte vet vad den heter...hihi....

 

Åh vad skönt att komma hem till min sköna underbara säng, med ett varmt och gosigt duntäcke att krypa ner under..
Min Carpe Diem är den bästa.....



Sov så gott...och nu i efterhand kan man ju tycka att vi skulle ha stannat hemma från början, men det går ju inte att vara efterklok tyvärr....Men en film, en massa snacks, tjejsnack o softa hemma hade varit såååå guld, men nu vet vi det till nästa gång. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback