Bollnäs här kommer jag......

Datum: 2008-12-08 Tid: 15:22:13
Då var det dags för ännu en helg till Bollnäs, får passa på nu när man har tid att åka upp. Ibland kan du ju gå månader utan att jag har varit upp. I jul ska jag i för sig vara där i några dagar, ska också bli mysigt och skönt, och d¨följer även Magnus med upp =) Våran första julafton tillsammans, ser verkligen fram emot det =)
Kände inte för att vara ensam hemma i Sthlm i helgen, ville umågs med vänner och familjen. På lördag ska nämligen jag och tjejerna ut och käka och sedan ha glöggkväll hemma hos Helena. Det var så länge sedan jag träffade Fia och Anki, jag har ju inte ens hunnit sett hennes senaste tillskott =)

Åkte in till centralen i bra tid, nästan 2tim innan, hade tömt kylskåpet, så det fanns inget att äta, så jag gick och köpte mig några skvallertidningar och satte mig på "Coffehouse by George" och beställde in en sallad. Och där blev jag sittande tills mitt tåg skulle gå kl 13.58. Framme i Bollnäs kl 16.47. Det är ju rätt skönt att åka tåg, slippa koncentrera sig på att köra bil osv. Bara sätta sig, koppla av, somna till, läsa bok och lyssna på musik....och ute var det bara mörkt och trist. Hamnade i samma kupé som en gammal tjejpolares brosa, så då fick man en liten uppdatering vad hon har för sig och så. Sen så somnade jag faktiskt, och vaknade upp i Gävle.....det är som är lite jobbigt när man sitter brevid folk på tåg el buss när man somnar är att jag blir så nojig över att man kanske skulle snarka, dreggla el något annat pinsamt som man inte märker.
Sen åtke boken fram den sista biten.
Väl framme i Bollnäs kom pappa och hämtade mig, och shit vad snö de har fått här. Vilket vinterlandskap, så fint, det har lagt sig på träden, jag älskar verkligen snö, får sån härlig julkänsla =) Hoppas att det ligger kvar tills dess bara.

     

Hemma så hade mamma lagat mat som stog och väntade på bordet, skönt att komma hem till mamma o pappa, slippa laga mat =) Ugnsgrönsaker med fläskfilé och sås, mmm...så gott....

Resten av kvällen gjorde vi inte så mycket, satt i soffan och läste tidningar och kollade på tv...Soft!

Usch nu börjar det kännas sjukt långt kvar tills jag & Magnus får ses igen...inte för än den 15dec, det är nu 11 dagar kvar tills dess...Inte konstigt att man känner sig lite deppig och ledsen. Saknar honom så mycket redan....Ändå är det egentligen bara 4 dagar sen han åkte ifrån mig =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback